תחקיר בארה"ב: עשרות פדופילים יהודים אמריקנים מתחבאים בישראל

רשת CBS חשפה כי כ-60 עברייני מין יהודים נמלטו לישראל בחסות חוק השבות, כדי להתחמק מהעמדה לדין. "הסטנדרטים של המשטרה המקומית במדינה - נמוכים"

זמן צפייה: 11:19

תחקיר שפורסם היום (רביעי) ברשת CBS חשף כיצד פדופילים יהודים אמריקניים שהואשמו בארצות הברית נמלטים לישראל - ובכך מקשים על הרשויות להביא אותם לדין.

JCW, ארגון יהודי שעוקב אחר פדופילים מואשמים, ניסה במשך שנים לאתר את יוסף קארו, שאף נחשף בסדרת הכתבות "נמלטים" של חדשות 13, שהואשם בתקיפת ילדה בת תשע בעיר הולדתו פורטלנד שבארצות הברית. בשנה שעברה, לאחר 20 שנים שבהם הוא חמק מעונש, לאחר שנכנס לישראל ושינה את שמו ליוסף, הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום, בגין ריבוי מעשי אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים תוך שימוש בכוח, גרימת סבל גופני, הפעלת אמצעי לחץ או איום ועבירת איומים.

על פי JCW, גברים ונשים מבוקשים מנצלים את חוק השבות, מקבלים אזרחות ולמעשה מסתתרים בישראל. הארגון החל לעסוק באיתור הפדופילים בשנת 2014, וטוען שיותר מ-60 מהם נמלטו לישראל מארצות הברית. בשל גודלו המצומצם, מסבירים בארגון, לא הצליחו לאתר יותר - אך הם חוששים שמדובר במספר גדול בהרבה. "מה שקורה בכנסייה הקתולית ברחבי העולם - קורה גם בקהילה שלנו", אמר מייסד הארגון, מאיר סיוולד, ל-CBS. "ההסתרה, הבושה והסטיגמה סביב הפגיעה". עוד הוסיף ואמר שהקהילות היהודית ברחבי ארצות הברית לעיתים מתייחסות בספקנות לטענות הילדים, ועשוי לכך אפקט מרתיע.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אחרי 20 שנה: גבר נאשם בביצוע מעשי סדום בשתי ילדות

"הכה, השפיל ואיים": בן 42 הואשם שתקף את שני ילדיו לאורך זמן

המשטרה חוקרת תלונה על התעללות בילדים בגן ברמת אפעל

נוסף לניסיונות לאתר את קארו, חיפשו בארגון את מרדכי יום טוב, מורה בבית ספר יהודי, שנעצר ב-2001 והואשם בביצוע מעשים מגונים בשלושה מתלמידיו, בני שמונה עד עשר. אז, הוא הודה באשמה, נכלא ושוחרר בתנאים מגבילים. לאחר שהשתחרר, הפר את תנאי השחרור שלו - ונמלט לישראל דרך מקסיקו. הארגון איתר אותו בירושלים, והתעמת עמו. כשהוא מתועד במצלמה נסתרת, הוא התוודה שנמלט באמצעות דרכון מזויף לישראל, וחי תחת זהות בדויה במדינה.

ראש מחלקת האופרציה בארגון, שנה אהרונסון, אמרה שהכשל שמאפשר לפדופילים להימלט מתחיל בארצות הברית. לדבריה, ישנם גורמים בקהילה היהודית במדינה שמוכנים לסייע לפדופילים להימלט. "לעיתים קרובות יש סוג של תמריץ מטעם הקהילה. אם מוסד כלשהו טייח התנהגות מסוימת של אדם - והוא יגיע לבית המשפט, המקום ייאלץ לתת על כך את הדין", אמרה.

עוד אמרה אהרונסון: "ישראל לא מתעדפת את איתור המבוקשים. הסטנדרטים הכללים של החקירות שנעשות על ידי המשטרה המקומית בישראל - נמוכים". לדבריה, המשטרה לא בוחנת את פרטיהם של מי שמבקש אזרחות ממדינות זרות. "הם אפילו לא עושים חיפוש פשוט בגוגל", מסרה.