התפרעויות החרדים בי-ם: אישה נפצעה קשה מפגיעת פח שדורדר ברחוב

במהלך הלילה התדרדר מצבה של האישה, כבת 40, לאחר שפונתה לביה"ח בעקבות פציעתה שנגרמה ככל הנראה מפח גדול שדודרדר במהלך הפרות סדר אלימות במרכז העיר, בין היתר על רקע עבודות הרכבת הקלה ומעצר חשוד בהצתת חנות סלולר. ליברמן: "יש תחושה קשה ומבוססת בשטח שלמתפרעים חרדים מותר הכל"

זמן צפייה: 01:26

אישה כבת 40 נפגעה אמש (חמישי) מפח גדול שדורדר ברחוב במהלך הפרות סדר של חרדים במרכז ירושלים, ולאחר שדווח כי היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק במצב קל - במהלך הלילה התדרדר מצבה והוא מוגדר כעת קשה. מהמרכז הרפואי נמסר כי האישה סובלת מחבלת חזה קשה, ולאחר שיוצב מצבה היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת.

האירוע התרחש בסמוך להפרת סדר אלימה וממושכת באזור רחוב יחזקאל בבירה, ובהמשך באזור בר אילן, שם לפי המשטרה התפרעו מאות מפרי סדר אשר יידו אבנים, הציתו ודרדרו פחי ענק, וחסמו את ציר התנועה, בין היתר על רקע עבודות הרכבת הקלה ומעצר חשוד בהצתת חנות סלולר בתחילת השבוע. כתוצאה מהפרת הסדר נגרם נזק לניידת משטרה.

השוטרים שפעלו להדיפת מפרי הסדר והכוונת התנועה באזור עצרו אמש שני חשודים בחשד להפרת סדר והצתת פח, והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה לב הבירה. המשטרה פתחה בחקירה במטרה להתחקות אחר המעורבים בפציעתה של האישה, על מנת למצות עמם את הדין.

במחוז ירושלים של המשטרה מציינים כי "בתקופה האחרונה ובפרט בלילות האחרונים אנו עדים לקיצונים אלימים פורעי חוק, הפוגעים בשוטרים ובאזרחים באזור מרכז העיר ירושלים ובבית שמש, בין היתר על רקע מעצר חשוד בהצתת חנות סלולר בראשית השבוע. מדובר בהפרות סדר אלימות ופסולות שבינם לבין מחאה כחוק - אין כל קשר".

עוד נמסר: "אלימות זו כוונה כלפי אוטובוס, כלפי ניידות משטרה ושוטרים, ואתמול גם כלפי עוברת אורח שנפצעה באורח קשה. ונדליזם, הצתות ודרדור פחים, ידוי אבנים וחפצים, פגיעה באזרחים ושוטרים, וחסימות צירים - אינם מחאה חוקית, אלא הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה שעלולה להביא לפגיעה בחיי אדם. נמשיך לפעול ולטפל בנחישות באותם פורעי חוק ומפרי סדר אלימים שיפגעו בתושבי האזור ובמשתמשי הדרך, באזרחים או בשוטרים".

הפרות סדר בהפגנת החרדים בירושלים
הפרות סדר בהפגנת החרדים בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

שר האוצר אביגדור ליברמן תקף הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו: "ההתעלמות של ההנהגה החרדית הרוחנית, של מנהיגי ש״ס ויהדות התורה ובעיקר התעלמות נתניהו ואנשיו מהמהומות האלימות וההתפרעויות מצד מאות חרדים קיצוניים היא מקוממת ביותר. גם שתיקתם של חברי לאופוזיציה בנושא, שעד לפני רגע שאפו להקים עם ש״ס ויהדות התורה ממשלה היא שתיקה מאכזבת ביותר".

עוד הוסיף ליברמן: "האירועים הבלתי נסבלים הנ"ל לא רק שהם מובילים לפגיעה בנזק וברכוש שבכדי להחזיר אותו לקדמותו נדרשים תקציבים אדירים, אלא מובילים גם לפגיעה בעוברי אורח ומאלצים כוחות משטרה גדולים להתמודד עם האירועים הללו במקום להיאבק בטרור ובפשיעה".

"שוחחתי הבוקר עם קצין משטרה בכיר בירושלים שאמר לי בצורה הכי ברורה כי ההתערבות היחידה של הח״כים החרדיים בהקשר הזה היא לעשות הכל כדי לשחרר את המתפרעים שנעצרו לפני שבת. יש תחושה קשה ומבוססת בשטח שלמתפרעים חרדים מותר הכל, אסור לנו להשלים עם זה ונעשה הכל כדי להיאבק נגד זה".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "שולח איחולי החלמה מהירה לאשה שנפצעה אמש קשה בהפגנות החרדים בירושלים. קורא למשטרה לחקור במהירות ולמצות את הדין בחומרה עם האשמים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר הבוקר: "הזדעזעתי לשמוע על האירוע החמור ברחוב בר אילן בירושלים, בו מפגינים משולחי רסן גרמו לפציעה קשה בתושבת העיר. אלימות והתפרעות איננה מחאה, אלא חילול ה׳ ואני מוקיע אותן מכל וכל. את הפורעים הללו שמטילים אימה על תושבי ירושלים חייבים לעצור בהקדם ולמצות עמם את הדין".

יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף מסר: "אני מגנה בחריפות את ההתפרעות של קומץ מפגינים אמש, שהביאה לפציעתה באורח קשה של עוברת אורח תמימה. כל מחאה, חשובה ככל שתהיה חייבת להעשות על פי כללי החוק ותוך שמירה על כללי הסדר הציבורי, חופש הביטוי לא מצדיק אלימות בשום פנים ואופן. אני מצפה מרשויות החוק ללכוד את הפורעים ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין. אני מתפלל לשלומה ומאחל לה החלמה מהירה".

יו"ר דגל התורה משה גפני מסר: "מזעזע לשמוע על קומץ פורעים ברחוב בר אילן בירושלים שפגעו באישה עוברת אורח תושבת העיר ופצעו אותה קשה. אותו קומץ פורעים שפוגע בכל תושבי ירושלים ואין מי שעוצר אותם ממעשיהם הרעים והנלוזים שאין בו כל סממן יהודי. יש לתפוס את הפורעים הללו ולמצות איתם את הדין".

ראש העיר ירושלים משה ליאון מסר: "הפציעה המזעזעת של האשה ברחוב בר אילן היא הסלמה נוספת באלימות המחפירה של קומץ פורעים המסכנים את תושבי העיר, מחוללים נזקים של מיליוני שקלים לרכוש ציבורי פעם אחר פעם. אני קורא למשטרת ישראל ולגופי האכיפה והשיפוט לפעול באופן תקיף נגד הפורעים האלימים ולמצות מולם את כל חומרת הדין. חשוב לי להדגיש: לא מדובר בחרדים. מדובר בחבורת עבריינים פורעי חוק שפוגעים בציבור".

ח"כ דני דנון (הליכוד) כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "התבשרנו הבוקר כי בפרעות של מפירי חוק קיצוניים בירושלים במהלך הלילה נפצעה עוברת אורח תמימה, בת 40, באורח קשה. כולנו מתפללים לשלומה של הפצועה. כנגד מפירי חוק יש לנקוט ביד קשה ולמצות עימם את הדין".