גשר הרכבת והעבודות בשבת: המעורבים בהחלטה מספקים גרסאות סותרות

המשטרה אישרה את חסימת הכביש לצורך חיבור הגשר מעל כביש 1, אך לבסוף בוצעו עבודות בטיחות בלבד. במשרד התחבורה אמרו כי "החיבור לא תוכנן מראש לשבת - וטרם הודיע אם הפרויקט יבוצע בשבת הבאה. גורם המעורב בפרשה אמר כי במשרד "נבהלו ונכנעו", ומנכ"ל הרכבת התריע: "ביצוע העבודות במהלך השבוע יסכן חיי אדם"

זמן צפייה: 02:45

למה לא בוצעו במהלך השבת עבודות התשתית המתוכננות בגשר הרכבת שמעל כביש 1? בחדשות 13 פורסם הערב (שבת) הגרסאות הסותרות של המעורבים בהחלטה. המשטרה אישרה את חסימת הכביש לצורך חיבור הגשר, אך לבסוף בוצעו עבודות בטיחות בלבד. משרד התחבורה אמר כי "החיבור לא תוכנן מראש לשבת" - וטרם הודיע אם הפרויקט יבוצע בשבת הבאה. גורם המעורב בפרשה אמר כי במשרד "נבהלו ונכנעו". מנכ"ל הרכבת התריע: "ביצוע העבודות במהלך השבוע יסכן חיי אדם".

בתוך כך, מוקדם יותר פרסמה רכבת ישראל הודעה שלפיה "עבודות הבטיחות מצילות החיים" שתוכננו להתקיים במקטע חיבור מסילת 431 מעל כביש 1 אתמול, 1 במרץ 2024 - במהלך השבת - "התקיימו כמתוכנן".

רכבת ישראל, תחנת הרכבת תל אביב סבידור מרכז
תחנת הרכבת תל אביב סבידור מרכז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לפי רכבת ישראל, "צוותי העבודה פעלו בשטח, כולל כוחות משטרה שהגיעו לטובת סגירת הכביש במידת הצורך. הצוותים ערכו סקר הנדסי על מנת להסיר את המפגע הבטיחותי וביצעו עבודות לחיזוק החיבורים של מערכת היציקה המאוזנת והחזרתה למצבה הקודם. מטרת עבודות הסקר והחיזוק שבוצע היו מניעת מפגעי בטיחות ממשתמשי הדרך הנוסעים מתחת מהגשר שנמצא בבניה. לטובת ביצוע הסקר והחיזוק שבוצע בשישי בערב לא נדרשה לבסוף סגירתו של הכביש. במוצאי שבת תתבצע הערכת מצב משותפת של גורמי המקצוע, הקבלן המבצע ורכבת ישראל לקביעת תוכנית עבודה להשלמתו של חיבור הגשר. העבודות בוצעו כמתוכנן וללא הפרעה וללא צורך בחסימת כבישים לנוסעים בדרך".