בצל הפיגועים - המשטרה למפגינים בת"א: "אל תחסמו צירים"

מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו כי למרות הפיגועים שהתרחשו אמש, ההפגנות יתקיימו כסדרן ובתיאום מלא עם המשטרה: "ההפגנה תתקיים במתכונת מיוחדת, תוך השתתפות בצער המשפחות ותמיכה בכוחות הביטחון". עם זאת, הצעדה שתוכננה לאחר מכן - לא תתקיים

אלפים מפגינים בתל אביב
אלפים מפגינים בתל אביב | צילום: רויטרס

למרות פיגוע הדריסה בתל אביב ופיגוע הירי בצפון בקעת הירדן, בהם נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו נוספים באורח קל-קשה, מובילי המחאה נגד הממשלה והמהפכה המשפטית הודיעו הבוקר (שבת) כי ההפגנה ברחוב קפלן שבעיר תתקיים כסדרה ובתיאום מלא עם משטרת ישראל. עם זאת, הצעדה שתוכננה לאחר ההפגנה לא תתקיים לבקשת המשטרה. הצעדה המקדימה מכיכר הבימה אל מתחם ההפגנה בקפלן תתקיים כמתוכנן. ההתכנסות בהבימה תחל ב-18:30.

"אנו משתתפים בצער משפחות הנרצחים ומאחלים רפואה שלמה ומהירה לפצועים", מסרו מארגני המחאה, והמשיכו: "ההפגנה תתקיים במתכונת מיוחדת, תוך השתתפות בצער המשפחות ותמיכה בכוחות הביטחון והתושבים באיזורי העימות. נמשיך במאבק נגד הדיקטטורה כאילו אין מלחמה בטרור ונמשיך להתגייס למילואים ולתמוך בצה"ל וכוחות הבטחון כאילו אין מלחמה נגד הדיקטטורה".

Whatsapp Image 2023 03 25 At 2
הפגנת המחאה בתל אביב | צילום: רויטרס

"ממשלת ישראל כושלת בכל תחום, במקום לגנוז את החקיקה ולהתעסק בביטחון, שריה הבכירים מודיעים לציבור שימשיכו בניסיונות להפוך את ישראל לדיקטטורה עם סיום הפגרה. במקום לאחד את העם, שרי הממשלה קראו השבוע לעלייה להר הבית", טענו.

עוד מסרו מהודעה מטעם כי: "חשוב לציין שהאירוע יתקיים, כפי שמתקיימים עשרות אירועי תרבות וספורט, עליה לכותל המערבי והר הבית בימי החג הקרובים. לא ניתן לטרור לנצח".

רשימת דוברים בהפגנה: שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון, דר' מירב אהרון גוטמן, חברת סגל בפקולטה לאכיטקטורה בטכניון, פרופ' קרין נהון ואוניברסיטת רייכמן והדס קרלינסקי, חברת קיבוץ נירים בעוטף עזה.

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית וגם הערב יתקיימו ברחבי הארץ עשרות מחאות בהן יוצבו אלפי שוטרים במטרה לשמור על הסדר ובטחון הציבור. משטרת ישראל פונה לציבור שמשתתף במחאות מכל סוג להשמע להוראות השוטרים בשטח , להמנע מחסימת צירים , הפרות סדר ומהפרעה לשוטרים במילוי תפקידם".

"כמו כן", הוסיפו, "מתבקש הציבור לדווח בזמן אמת למוקד 100 של משטרת ישראל על כל אדם , אירוע או חפץ חשודים שבו אתם נתקלים. בימים אלה של כוננות גבוהה בכל רחבי הארץ ישנה חשיבות עליונה להותיר את צירי התנועה פנויים כל העת למעבר של רכבי חירום. הנכם מתבקשים להפיץ הודעה זו בציבור הרחב , בתקשורת וברשתות החברתיות".

Whatsapp Image 2023 03 09 At 1
שוטרים ומפגינים בהפגנות בתל אביב | צילום: רויטרס

מארגנות המחאה "בונות אלטרנטיבה" הודיעו כי הן יפגינו בשרשרת אנושית אדומה לאורך קפלן ובמרכז ההפגנה כאות הזדהות עם הנרצחות והנרצחים, ועם הפצועים, ברחבי הארץ. עוד הודיעו כי התכנסות תחל בשעה 18:30 בקפלן, ותתחיל בעמידה שקטה החל מהשעה 19:00 למשך כחצי שעה.

ההודעה על קיום המחאה התפרסמה לאחר ציוץ של מפקד פיקוד דרום לשעבר, האלוף בדימוס טל רוסו, שקרא לבטל את ההפגנות הערב: "לאור האירועים הקשים ברחבי הארץ, כוחות הביטחון והמשטרה מתוחים עד דק ופרושים במוקדים מעוטף עזה ועד גבול הצפון. לפיכך אני קורא לחבריי למחאה כנגד המהפכה המשטרית לבטל את ההפגנות המתוכננות למחר ברחבי הארץ".

החסימות בתל אביב מ-16:30:

● רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.

● צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה תופנה לשיקועים).

● רמפות גשר השלום יסגרו לצפון ולדרום. (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20 ).

● יגאל אלון - השלום למערב.

● יגאל אלון- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ).

● השלום- תוצרת הארץ ( כלי הרכב יופנו מזרחה ).

● השלום - עליית הנוער למזרח.

● יגאל אלון - השלום לדרום.

● יגאל אלון - יצחק שדה לצפון.

● יצחק שדה - המסגר לצפון.

לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.

הרחובות מיגאל אלון: עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק - התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים.

עקב החסימות הצפויות ייתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי המחוז.

יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים במחסומים ולהשתמש בדרכים חלופיות.