השיטפונות בהודו: מטיילים חולצו למקום בטוח - 38 עדיין מנותקי קשר

משרד החוץ עדכן כי הוא הצליח להגיע בעזרת חברות החילוץ מגן ומגנוס אל מרבית הישראלים שנתקעו בכפרים בצפון הודו בעקבות השיטפונות הקשים. 38 עדיין מנותקי קשר ונעשים מאמצים לאתרם. גל נוסף של גשמי מונסון צפוי להגיע בשעות אחר הצהריים

Whatsapp Image 2023 07 14 At 1
שיטפונות בניו דלהי | צילום: רויטרס

משרד החוץ עדכן הבוקר (שישי) כי 38 ישראלים שנמצאים בצפון הודו עדיין מנותקי קשר בעקבות השיטפונות הקשים שאירעו שם והביאו להרס של התשתיות. משרד החוץ הצליח בעזרת חברות החילוץ מגנוס ומגן להגיע לרוב הישראלים שנמצאים בעמק פרוואטי המוכר למטיילים ונעשים במקביל מאמצים ליצור קשר עם 38 הנותרים.

שגריר ישראל בהודו נאור גילאון כינס הבוקר את חברות החילוץ הישראליות מגנוס ומגן והמחלקה לישראלים בחו"ל במטה משרד החוץ בארץ. מטרת הדיון הייתה הערכת מצבם של הישראלים בצפון הודו והכנה לגל גשמי המונסון הבא שצפוי להגיע כבר אחר הצהריים היום לאזור הימאצ'ל פרדש.

Whatsapp Image 2023 07 14 At 1
שיטפונות בניו דלהי | צילום: רויטרס

על פי משרד החוץ, חברות החילוץ הצליחו להגיע לכלל הישראלים בעמק פרוואטי, כולל ליישובים המרוחקים פולגה וטוש. בשל הרס התשתיות, הפינוי מהעמק התאפשר רק באופן רגלי והמטיילים הצטרפו לחברות החילוץ שהביאו אותם לעיר קאסול שנחשבת בטוחה יותר. קבוצה של 20 מטיילים ישראלים בחרה להישאר בכפר פולגה ומספר מטיילים נוספים בחרו להתפנות באופן עצמאי. בכפרים המרוחקים אין בעיה של מים או מזון. נציגי חברות החילוץ עדכנו את משרד החוץ בפרטי כל הישראלים שאותרו.

Whatsapp Image 2023 07 14 At 1
השיטפונות במדינת הימאצ'ל פרדש בהודו | צילום: רויטרס

משרד החוץ ממליץ לישראלים לא להגיע לעמק פרוואטי ולמקומות נוספים בהימאצ'ל פרדש המועדים לשיטפונות. השגרירות בדלהי פועלת מאז תחילת האירוע מול הממשלה ההודית וכוחות החילוץ המקומיים לטיפול במטיילים. עוד הוסיפו בשגרירות יש מאמצים רבים של כוחות מקומיים להגיע לישראלים בכפרים מבודדים. כמו כן, אמש הגיע מסוק פינוי לכפר קאזה ופינה משם מטיילים, יחד עם שלושה רכבים שפינו מטיילים אל הערים שימלה ומנאלי.