עשרות הפגינו מחוץ לבית הכנסת בו בן גביר נכח - 3 נעצרו

מפגינים התאספו מחוץ לבית הכנסת ביישוב כפר אוריה, בו נמצא השר לביטחון לאומי. המוחים נגד המהפכה המשפטית ביקרו את התנהלתו של השר בן גביר, לאחר שדריה לייטל בת ה-31 נרצחה אתמול ע"י בעלה בחיפה

זמן צפייה: 02:45

עשרות בני אדם התאספו הבוקר (שבת) מחוץ לבית הכנסת ביישוב כפר אוריה, בו נמצא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ששוהה בצימר ביישוב בסוף השבוע. המוחים נגד המהפכה המשפטית ביקרו את התנהלתו של השר בן גביר, בין היתר בקריאות "איפה היית כשדריה נרצחה?", בהתייחס לדריה לייטל בת ה-31, שנרצחה אתמול בביתה על ידי בעלה ואב שלושת בנותיה.

עימותים נערכים בין כוחות המשטרה למפגינים, ורימוני הלם הושלכו על המפגינים, כאשר שניים מהם נעצרו. משאית חסמה את היציאה מבית הכנסת, על מנת לאפשר לבן גביר לצאת מן המבנה ולא להיתקל במוחים.

מהמועצה האזורית מטה יהודה נמסר בתגובה: "האירוע מטופל בידי משטרת ישראל מחלקת הביטחון של המועצה. אנו מבקשים מכל הצדדים לשמור על החוק ולהימנע מאלימות מכל סוג".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-2303181043' autoplay='0' credit='' desc='רימוני הלם מושלכים לעבר המוחים' poster='' kid='1_d2m6qp28' duration='']

אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי במשרד המשפטים החלו בבדיקת מעורבותו של השר בן גביר בפעילות המשטרה. בין המהלכים שיבחנו על ידי המשרד: הדחתו של מפקד מחוז תל אביב עמי אשד, מכתבו של השר הקורא לקצץ כ-25% ממצבת כוח האדם בדוברות המשטרה ועיכוב בחתימה על מינויים במשטרה.

התנהלות השר מאז שמונה לתפקיד עוררה הרבה ביקורת ובמשרד המשפטים החליטו לבדוק אם הייתה מעורבות לא תקינה בפעילות המשטרה. בשבועות האחרונים, השר עיכב חתימה על מינויים כאלו ואחרים במשטרה, הוא דרש לקצץ 25% ממצבת הכוח בדוברות המשטרה - ייתכן בשל ההודעה שיצאה בעניינו שבעקבותיה זימן את הדובר לשיחת נזיפה. משרד המשפטים יבדוק אם צעדים אלו נבעו ממניעים פוליטיים.

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמו כן, נבדק אם בן גביר התערב בהריסות בתים במזרח ירושלים בניגוד לעמדה המקצועית. בנוסף, פרשת הדחת ניצב אשד מתפקידו תיבחן - זאת לאחר שהמהלך הוקפא על ידי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

בתקופה האחרונה, אירעו מספר התנגשויות בין השר ליועמ"שית. ברביעי האחרון, הגישה בהרב-מיארה לבג"ץ את תשובתה לבקשות למתן צו ביניים בעניין תיקון פקודת המשטרה, המעלות טענות ביחס למעורבות בן גביר בסוגיות הנוגעות למימוש חופש המחאה וזכות ההפגנה.

Whatsapp Image 2023 03 17 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90