לקראת המראת נתניהו: אלפים צעדו בת"א, אוטובוסים נשלחו לנתב"ג

צעדת מחאה יצאה משדרות רוטשילד בתל אביב לרחוב קפלן, ולאחר מכן רבים מהמוחים המשיכו לנתב"ג באוטובוסים שארגוני קבוצות המחאה - ויפגינו מול נתניהו ורעייתו לפני טיסתם לארה"ב. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים

זמן צפייה: 01:53

ברקע הדיון ההיסטורי בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות, וכן נסיעתו המתכוננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארה"ב, המחאה נגד המהפכה חודשה הערב (ראשון) זה השבוע ה-37 ברצף. בשל החג, המחאות ההמוניות נגד המהפכה המשפטית נדחו מיום שבת לראשון. צעדת מחאה המונית יצאה תחילה מרחוב רוטשילד ועד לרחוב קפלן בעיר, שם חיכו למפגינים אוטובוסים שלקחו אותם לנתב"ג. כ-300 אנשים מחו בטרמינל 3 בנתב"ג. חלקם התפזרו בשלב מסוים והיתר ממתינים להמראתו של רה"מ.

בנוסף, מחאות התקיימו ברחבי הארץ, והמוחים ארגנו "תהלוכה" שיצאה מרחוב רוטשילד שבתל אביב והגיעה עד קפלן. לאחר הצעדה, המוחים הגיעו לטרמינל 3 שבנתב"ג - וחלקם אף ייסעו לארה"ב להשתתף במחאות שצפויות להתקיים שם עם בואו של רה"מ. בשל העומס הצפוי, הנהלת נתב"ג הודיעה כי פתחה את דלפקי הצ'ק-אין מוקדם מהרגיל.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309172150' autoplay='0' credit='אורי קורן' desc='נתב"ג, מול טרמינל 3.' poster='' kid='1_pd9vym49' duration='38']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2309172243' autoplay='0' credit='' desc='המפגינים בנתב"ג' poster='' kid='1_pk5gq07i' duration='21']

ארגון "כוח קפלן" ארגן אוטובוסים שיסיעו את המוחים מרחוב החשמונאים שבתל אביב, סמוך למקום סיום הצעדה. מהארגון נמסר: "לפני שנתניהו פוגש את המפגינים שמחכים לו בחוף המערבי וגם בחוף המזרחי, נגיע להיפרד ממנו גם בנתב"ג ולהזכיר לו שישראל לא תהיה דיקטטורה. מספר ההסעות מצומצם, על בסיס כל הקודם זוכה, יצאו בסיום הצעדה בשעה 20:45 מרחוב החשמונאים פינת בגין לכיוון מזרח".

מפגינים בתל אביב, היום | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מפגינים בתל אביב, היום | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מארגון "חופשי בארצנו" נמסר כי עתידה לצאת משלחת לארה"ב מטעמו, על מנת לקחת במחאות הגדולות שצפויות להתקיים בביקורו של ראש הממשלה בניו יורק. ברשת החברתית "טוויטר" פורסם סרטון המציג את ההכנה למחאה, שהמפגינים מתכננים להקרין על בניין האו"ם מסר נגד נתניהו.

הפגנה, מחאה, מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כאמור, ראש הממשלה נתניהו צפוי להמריא במהלך הלילה (בין ראשון לשני) לניו יורק, שם ינאם בעצרת האו"ם וייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומנהיגים נוספים. רה"מ ימריא לשישה ימים - ביקור מדיני ארוך יחסית, במיוחד לאור המצב הביטחוני. את הביקור נתניהו יתחיל בקליפורניה, שם ייפגש עם המילארדר והיזם אילון מאסק. וביום רביעי הוא צפוי להיפגש עם הנשיא ביידן, וכן עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.