בשורה לנוסעי הרכבת: קו חיפה-ת"א יחודש בימי שישי ובשעות הלילה

לאחר שהושלמה העבודה על תתשית החשמול של הרכבת עד בנימינה, תנועת הרכבות תשוב לפעול בין חיפה לתל אביב גם בימי שישי ועד השעות המאוחרת בימי חול. תשודרג גם תנועת הרכבת מירושלים דרך נתב"ג, שתגיע גם להרצליה, נתניה וחדרה. השרה רגב: "מהלך חשוב, שיממש את החזון לחבר את הארץ ולספק חופש תנועה תחבורתי"

השבתה לשבוע בין חיפה לתל אביב. רכבת ישראל
תחודש תנועת הרכבות בין חיפה לתל אביב בימי שישי ובשעות הלילה. רכבת ישראל | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

רכבת ישראל הודיעה הבוקר (רביעי) כי הושלמה העבודה על תשתית החשמל עד תחנת בנימינה ובתוך כך הושלם 60 אחוז מפרויקט החישמול כולו. לאור זאת יחודש השירות בקו החוף בין יישובי הצפון לחיפה, ת"א והדרום בימי שישי ובשעות הערב המאוחרות בימי השבוע, וכן ישודרג שירות רכבות הלילה בין ירושלים, נתב"ג ות"א ואלה תעצורנה גם בתחנות הרצליה, נתניה, חדרה מערב, בנימינה.

החל ממוצאי שבת 12 בפברואר ייכנס לתוקפו לוח זמנים חדש, במסגרתו יחודש השירות בין חיפה ות"א בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, עד השעה 13:00 בקירוב. כמו כן יוארך השירות בקו בימי ראשון עד חמישי עד השעה חצות בקירוב. בנוסף לכך ישודרג השירות בקו הפרברי רחובות-בנימינה דרך ת"א עם שעות פעילות מוארכות, והמסלול של הקו יוארך עד תחנת אשקלון.

פריסת כבלי החשמל בקו הרכבת הרצליה-ירושלים
פריסת כבלי החשמל בקו הרכבת הרצליה-ירושלים | צילום: חדשות 10

כמו כן, ישודרג משמעותית שירות רכבות הלילה המופעל כיום בין תחנות ירושלים יצחק נבון-נתב"ג-ת"א ומסלולן של רכבות הלילה יוארך והן תעצורנה גם בתחנות הרצליה, נתניה, חדרה מערב ובנימינה. נוסעי תחנות אלה יוכלו להשתמש בשירותי הרכבת במשך כל שעות הלילה אל ת"א, נתב"ג וירושלים. רכבות הלילה תופעלנה בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, מידי לילה - מלבד הלילה שבין שישי לשבת כמובן.

בימי רביעי לפנות בוקר (הלילה שבין שלישי רביעי) תופעלנה הרכבות רק עד נתב"ג, ולא תגענה לירושלים, זאת בשל הצורך הפסקת התנועה ללילה אחד מידי שבוע לביצוע עבודות תחזוקה חיוניות במנהרות הקו לירושלים, אותן לא ניתן לבצע בזמן תנועת רכבות.

תחנת רכבת נתב''ג הבוקר
תחנת רכבת נתב''ג | צילום: אבי ירושלמי

עוד הודיעה הרכבת כי בשל ביקושים נמוכים במיוחד לרכבת השניה מידי שעה המופעלת בשעות השיא בימי השבוע בין תחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון, תרד תדירות הרכבות בקו זה לרכבת אחת מידי שעה לאורך כל היום, זאת במקום שתי רכבות בשעה אשר הופעלו בשבועות האחרונים בשעות השיא.

שרת התחבורה מירי רגב בירכה על השלמת תשתיות החשמול ואמרה: "נקודת הציון החשובה הזו תגרום לחזרת חלקו הגדול של השירות הרכבתי בציר החוף בין תל אביב וחיפה בשעות הערב וימי שישי, וכן ישודרג משמעותית שירות הלילה לת"א, נתב"ג, ירושלים ויורחב לתחנות נוספות".

שרת התחבורה מירי רגב וסגן השר אורי מקלב
שרת התחבורה מירי רגב וסגן השר אורי מקלב

עוד הוסיפה השרה רגב כי "חשמול הרכבת הוא אחד הפרויקטים המרכזיים המקודמים בימים אלה, במטרה לשפר את השירות לנוסעי התחבורה הציבורית ולאפשר נסיעה מהירה, בטוחה ושקטה יותר. הרכבות החשמליות חוסכות זמן וכסף, ופגיעתן בסביבה זניחה ביותר. כך מתאפשר לציבור הנוסעים שירות אמין יותר וטוב יותר. מהלך זה יממש את החזון לחבר את הארץ ולספק חופש תנועה תחבורתי ברכבות חדשות ומתקדמות".