בעקבות מעצר עריק: מפגינים חסמו את כביש 4 ואת הרכבת הקלה בי-ם

הפגנות החרדים החלו במחאה על מעצר של תלמיד ישיבה שסירב להתייצב בלשכת הגיוס, והמארגנים הודיעו על כוונתם להרחיב אותן לאזורים נוספים בארץ. עוד הם אמרו: "לא נשתוק על אפליה בין דם לדם, ונגיב בהתאם אם ניתקל בטיפול משטרתי שלא היה קורה בקפלן"

זמן צפייה: 00:16

מחאות בגבעת שמואל, ירושלים ובני ברק: מאות חרדים הפגינו היום (רביעי) בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה בן 23, שסירב להתייצב בלשכת הגיוס. קבוצות גדולות של בני המגזר החרדי שיבשו את הסדר בבני ברק וברכבת הקלה בירושלים. אדם אחד נעצר בהפגנות, ומכתז"ית עם בואש הופעלה בירושלים.

כביש 4 נחסם לתנועה מצומת אם המושבות לכיוון צפון - והתנועה הופנתה לתחום העירוני. מצומת אלוף שדה לדרום - התנועה הופנתה לכביש 471.  מדוברות המשטרה נמסר: "נא להישמע להוראות השוטרים, מומלץ לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות". בנוסף, קבוצות מפגינים חסמו גם את מסילת הרכבת הקלה בירושלים, וכן את כביש 4 במחלף גבעת שמואל לשני הכיוונים. כוחות המשטרה היו במקום.

הפגנות חרדים ברכבת הקלה בירושלים
הפגנות חרדים ברכבת הקלה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה
Whatsapp Image 2023 09 13 At 1
הפגנות חרדים ברכבת הקלה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

בהודעה שמועברת בווטסאפ, כתבו ראשי הארגון "הוועדה להצלת עולם התורה": "לאור מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה, הורה רבינו מרן רה"י הגאון רבי אשר דויטש שליט"א לצאת להפגין ולהרעיש עולם ומלואו על מעצר תלמיד הישיבה, שלא התייצב בלשכת הגיוס כמחאה נגד חוק הגיוס".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309130523' autoplay='0' credit='' desc='מעצר מפגין בירושלים' poster='' kid='1_yun3x382' duration='23']

עוד נכתב, כי ההפגנות תוכננו בשלושה מוקדים מרכזיים: ירושלים, בני ברק וראש פינה. מהמחלקה המשפטית של הוועדה להצלת עולם התורה נמסר: "ההפגנות יתועדו מכל עבריהן. לא נשתוק על אפלייה בין דם לדם, ונגיב בהתאם אם ניתקל בטיפול משטרתי שלא היה קורה בקפלן".