אסון בנגב: שני ילדים בני שנתיים ו-4 נספו בשריפה שפרצה בביתם

צוותי מד"א שהוזעקו לבית ביישוב תל שבע העניקו טיפול רפואי לחור וסולטאן אבו ענזי - אח ואחות, בני שנתיים ו-4, ופינו אותם תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותם

זמן צפייה: 01:30

אסון בנגב: חור וסולטאן אבו ענזי - אח ואחות בני שנתיים ו-4, נספו היום (ראשון) בשריפה שפרצה בביתם ביישוב תל שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיע למקום ביצעו בהם פעולות החייאה ופינו אותם לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, אך למרבה הצער נאלצו הרופאים לקבוע את מותם. כוחות משטרה וכבאות והצלה פעלו בזירת השריפה, הממוקמת בשכונה 11 בתל שבע.

מבירור ראשוני נמצא כי טרם הגעת כוחות הכיבוי שני ילדים חולצו מהמקום ע"י בני המשפחה ששברו קיר על מנת להגיע אליהם. הם נמצאו כשהם במצב קשה, והם קיבלו טיפול רפואי תוך כדי פינוי לבית החולים. לוחמי האש המשיכו בביצוע סריקות מקיפות במקום על מנת לשלול לכודים נוספים. כרגע האירוע בשליטה ומתבצעות פעולות משלימות של כיבוי סופי.

דודם של הילד שעזר בחילוץ שלהם מהבית, חליל אבו עזה, סיפר: "קיבלנו הודעה שיש שריפה בבית ואז הבנתי שהבית של אח. הזעקנו את הכוחות. השריפה הייתה בבית מקדימה. ניסינו להיכנס עם הטרקטור לתוך הבית. הוצאתי את הילד מהבית, הוא היה במצב אנוש. השריפה כנראה מקצר. אסון לכולנו".

זירת השריפה בתל שבע
זירת השריפה בתל שבע | צילום: מתנאל בושרי - דוברות כבאות דרום

יוסף נועם בשארים לידור יוא קראוני, חובשי רפואת חירום במד"א, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הילדה כשהיא ללא דופק וללא נשימה וסובלת משאיפת עשן וכוויות בגופה. מיד התחלנו לבצע פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה אנוש תוך כדי פעולות החייאה".