אלפים מול ביתו של גלנט: "ההפיכה המשטרית תהרוס את צבא העם"

פקק של 4 קילומטרים נרשם במושב עמיקם בהפגנה בהובלת ארגון אחים לנשק מול ביתו של שר הביטחון. בכירי מערכת הביטחון לשעבר עמי איילון ובוגי יעלון הגיעו להפגנה ונשאו דברים: "בחרת בנאמנותך לביטחון ישראל על פני נאמנות לנתניהו"

זמן צפייה: 03:02

אלפים הפגינו הלילה (ראשון) מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם שבצפון השרון במחאה על קידום חקיקת המהפכה המשפטית. ראש השב"כ לשעבר אלוף במיל' עמי איילון קרא לגלנט: "השסע עמוק מתמיד וההפיכה המשטרית תהרוס את צבא העם".

ארגון "אחים לנשק" הוביל את "הלילה הלבן" מול ביתו של גלנט במטרה לקרוא לו לעצור את החקיקה ולא לקחת חלק במהלכי הקואליציה. פקק של 4 קילומטרים נרשם בכניסה למושב ובין המוחים נכללו אנשי מערכת הביטחון לשעבר כמו עמי איילון ומשה בוגי יעלון.

Whatsapp Image 2023 07 09 At 0
המחאה מול ביתו של גלנט | צילום: שיר תורם, פלאש 90

איילון, שהיה מפקדו של גלנט בשייטת 13 בעברם, נאם: "באתי לדבר קרוב ליואב כי 27 שבועות אני מדבר אליו והוא לא מקשיב. אולי היום הוא יבין. השסע עמוק מתמיד וההפיכה המשטרית תהרוס את צבא העם. כתבתי לך בעבר כי קיוויתי שאתה אותו מפקד אמיץ שמיניתי לפיקוד על השייטת. לנו ולמאות האלפים שיוצאים לרחובות אתה חייב את כהונתך. בחרת בנאמנותך לביטחון ישראל על פני נאמנות לנתניהו ואנו מצפים שתעשה זאת שוב".

מארגון "אחים לנשק" מסרו אמש: "גלנט, אתה המפקד הישיר שלנו. אתה נושא התפקיד הבטחוני הבכיר במדינת ישראל. והתפקיד שלך הוא להגן עלינו מפני איומים מבחוץ ומבפנים שעלולים לפגוע בחוסנה של המדינה. אנחנו יודעים ואתה אמרת בקולך שההפיכה המשטרית מהווה סכנה מיידית ברורה ומוחשית לביטחון המדינה. אתה אחראי. איך תיתן לזה לקרות במשמרת שלך?".

מפגינים באיילון
מפגינים באיילון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אמש, טרם המחאה מול גלנט, מאות אלפי אזרחים הפגינו בשורת מוקדים ברחבי הארץ זה השבוע ה-27. ביום שני תעלה לקריאה ראשונה בכנסת צמצום עילת הסבירות, ובארגוני המחאה הודיעו ש"יעלו הילוך" והכריזו כי אם ההצעה תאושר, ביום שלישי יתקיים, לדבריהם, "יום שיבוש שטרם נראה כמותו".

כ-143 אלף איש הפגינו בתל אביב ולאחר ההפגנה עשרות מוחים חסמו את נתיבי אייילון - אך פונו זמן קצר לאחר מכן. המשטרה השתמשה במכת"זיות ופרשים לפינוי ומספר מפגינים נעצרו.