רבבות בעצרת למען החטופים בת"א; משפחת ביבס: "אל תשכחו אותם"

החטופים ששוחררו מהשבי דרשו להיפגש עם קבינט המלחמה. רבבות הגיעו לעצרת ברחבת מוזיאון ת"א, שם נשאו דברים אירנה טאטי ובתה ילנה טרופנוב ששוחררו משבי חמאס בעזה. בת דודתה של שירי ביבס: "לא ניתן לשמועות לשבור אותנו. הם יחזרו הביתה". הדס קלדרון: "הדבר הראשון שהילדים שאלו אותי היה 'אימא, את חיה?"

זמן צפייה: 03:36

בכיכר החטופים בתל אביב מחו אלפים רבים הערב (שבת) למען השבת השבויים בעזה. בין המשתתפים היו אירנה טאטי ובתה ילנה טרופנוב, ששוחררו השבוע משבי חמאס בעזה, ועל המסכים הוקרנו גם דבריהם של יפה אדר, דיצה הימן, דניאל אלוני ויוכבד ליפשיץ.

הדס קלדרון, שילדיה שוחררו משבי חמאס, אמרה: "גיבורי העל שלי שרדו וחזרו. המשפט הראשון שאמרו לי כשנפגשנו היה 'אמא, את חיה! לא ידענו שאת חיה'. חוסר הוודאות מי חי, מי מת ומתי הגיהנום הזה יסתיים - מלווה את כל החטופים. אבא שלהם, עופר קלדרון, עדיין שם. סהר וארז רוצים אבא. המערכה לא הסתיימה - אל תשכחו את הגברים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-0212232031' autoplay='0' credit='' desc='החטופים ששוחררו מדברים לראשונה' poster='' kid='1_7i6kdonv' duration='216']

יפעת זיילר, בת דודתה של שירי ביבס, שמוחזקת בעזה עם בעלה ירדן וילדיה כפיר ואריאל, מסרה הערב הצהרה לתקשורת: "אל תשכחו אותנו, אל תשכחו אותם", אמרה זיילר, והוסיפה: "הבן שלי נולד חודשיים אחרי כפיר. מגיע להם לגדול ביחד. עברנו חודשיים נוראיים - אנחנו לא נותנים לרוחות לשבור אותנו וממשיכים להילחם כדי להחזיר אותם הביתה".

נזכיר כי חמאס הודיע בימים האחרונים כי שירי ביבס וילדיה אינם בין החיים. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס לכך ואמר כי "הטענות לגביהם לא מאומתות".

[brightcove_iframe video_id='news-part-232121918' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת משפחת ביבס' poster='' kid='1_4rftpt1n' duration='125']

בתוך כך, מטה משפחות החטופים פרסם היום דרישה מקבינט המלחמה לקיים עוד הערב פגישה עם החטופים ששוחררו ומשפחות כלל החטופים. בהודעת המטה נכתב כי הם "חוששים לגורלם של כל אחד ואחת שנותרו שם", ודרשו ממקבלי ההחלטות "לספק תשובות לאן הולכים מכאן, וכיצד בכוונתם להחזיר את כולם היום". עוד נכתב בהודעה כי "סיום הפסקת האש והחזרה ללחימה מחייבים עדכון של משפחות החטופים. סכנת החיים של החטופים היא ברורה ומיידית".

הפגנה למען שחרור החטופים בת״א
הפגנה למען שחרור החטופים בת״א | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אירנה טאטי ששוחררה מהשבי בהפגנה למען שחרור החטופים בת״א
אירנה טאטי ששוחררה מהשבי בהפגנה למען שחרור החטופים בת״א | צילום: רויטרס
ילנה טרופנוב ששוחררה מהשבי בהפגנה למען שחרור החטופים בת״א
ילנה טרופנוב ששוחררה מהשבי בהפגנה למען שחרור החטופים בת״א | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד דוד ברנע הורו לצוות המשא ומתן שנסע לקטר לשוב לארץ. בהודעת משרד ראש הממשלה נכתב: "חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על-פי רשימה שהועברה אליו ואושרה על-ידו". המשלחת של המוסד נסעה לדוחא בניסיון לחדש את הפוגת האש, שהופרה ביום שישי, ולבחון אפשרות של הכללת חטופים מקטגוריות נוספות בעסקה עתידית.