מפגינים חסמו לתנועה את דרך נמיר: "החטופים נרצחים בגלל נתניהו"

בני משפחות חטופים ועשרות נוספים חסמו את התנועה בדרך נמיר לכיוון צפון, והבעירו מדורות במקום. מוקדם יותר הוטבע סמל החטופים על מספר כבישים ברחבי הארץ. מטה משפחות החטופים הודיע כי הקלטה מהשבי של החייל החטוף מתן אנגרסט תיחשף מחר בהפגנה בת״א

זמן צפייה: 00:31

עשרות פעילי מחאה למען שחרור החטופים חסמו לתנועה הבוקר (שישי) את דרך נמיר לכיוון צפון בתל אביב, והבעירו מדורות במקום. קודם לכן מפגינים הטביעו את "סמל החטופים" הצהוב בכמה מכבישי הארץ (בהם כביש 2 וכביש 4) בדרישה: "עסקה עכשיו! אזרחי ישראל אינם מוכנים להמשך ההפקרה, האונס, הרעב והרצח של אחיהם ואחיותיהם שבמנהרות החמאס".בנוסף, מספר מפגינים חסמו לתנועה מוקדם יותר גם את כביש 2.

מטעם המשפחות המפגינות נמסר: "מדינת ישראל לא תוכל לחזור לשגרה עד שהחטופים חוזרים. 343 ימים שהחטופים נרצחים בשבי בגלל נתניהו, ובגלל ממשלה של פחדנים. 101 אזרחים נמקים בשבי החמאס, במנהרות ללא אוויר, ללא אוכל, אור או יכולת לעמוד – כי בנימין נתניהו בחר בשלמות הממשלה, על פני החטופים".

עוד נמסר: "הברית עם סמוטריץ' ובן גביר עולה בדמם של החטופים. זו ההזדמנות של חברי הקואליציה לצאת כנגד ההפקרות ולמען העסקה. כל אחד ואחת מחברי הקואליציה שמשתף פעולה עם נתניהו יזכר כמי שביצע פשע בעמו, ודם החטופים יהיה על ידיו. קדמו את העסקה, לפני שלא ישארו חטופים חיים להחזיר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409130737' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ou9zjm6t' duration='50']

סמל החטופים על הכביש בדרך נמיר
סמל החטופים על הכביש בדרך נמיר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתוך כך, מטה המשפחות לשחרור החטופים הודיע כי קטע אודיו מסרטון של החייל החטוף מתן אנגרסט יוקרן מחר בהפגנה מול שער בגין של הקריה בתל אביב. נמסר כי בסרטון, שאותר ברצועת עזה לפני מספר חודשים, וטרם נחשף לציבור ע״י המשפחה, אנגרסט פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיציל אותו. במהלך ההפגנה תישא דברים ענת אנגרסט, אמו של מתן.