אסון המעלית בת"א: צוות מיוחד מטעם הפרקליטות סייר בזירה

איציק הררי, אביה של סתיו שטבעה למוות, אמר כי "אני רק רוצה לדעת מה היה, שיתנו לנו את התשובות. אף אחד לא דיבר איתנו, לא צלצל אלינו". עוד הוסיף כי "אי אפשר להכיל את הכאב, אני מרוסק"

זמן צפייה: 00:15

אסון המעלית בת"א: צוות מיוחד מטעם הפרקליטות סייר אתמול (ראשון) בזירה בה נספו דין שושני וסתיו הררי בני ה-25 ביום שבת לאחר שנלכדו במעלית הבניין וטבעו למוות. אביה של סתיו, איציק הררי, ציין כי "אף אחד לא דיבר איתנו, אף אחד לא צלצל אלינו. אני רק רוצה לדעת מה היה עם הילדה שלי בזמן הזה. לא רוצה כלום, רק מה היה עם דין וסתיו. הם היו זוג והם הלכו כזוג. אני רוצה רק שיבדקו ויגידו לי מה היה, שיתנו לי את התשובות האמיתיות".

עוד סיפר עליה אביה כי "היא העולם של הבית, היא הנשמה שלנו. כמה שאני לא אדבר עליה אף אחד לא יכול לתאר. היה לה אור והילה סביבה. בלתי נתפס. היה לנו קשר חברי. אי אפשר להכיל את הכאב הזה. לא עכשיו ולא עד סוף החיים. אני מרוסק". "אני כהרגלי סמכתי על סתיו. לא יכול לקרות לה כלום, ילדה חזקה", סיפר, "היא טיילה בכל המקומות הכי חזקים בעולם, לא יכול לקרות לה שום דבר, לילדה שלי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

אסון המעלית בת"א: המשטרה תזמן את קבלן הבניין וחברת המעליות

"המעלית נתקעה, יש בה אנשים": השיחה שבסופה סווג האסון – כטעות

"נפרדתם מהחיים מחובקים": הזוג שנהרג במעלית בת"א מובא למנוחות

איציק הררי אביה של סתיו ההרוגה מאסון המעלית
איציק הררי אביה של סתיו ההרוגה מאסון המעלית | צילום: חדשות 13
ההצפה בבניין שבשכונת התקווה בת''א, לפני האסון במעלית
ההצפה בבניין שבשכונת התקווה בת''א, לפני האסון במעלית

אמש המשטרה הודיעה כי בימים הקרובים היא תזמן למתן עדות נציגים מעיריית תל אביב, את קבלן הבניין, אדריכל הבניין, מתכנן החניון וחברת שינדלר מעליות במסגרת חקירת מותם של הצעירים.

מחקירת האירוע עולה כי דין וסתיו, שגרו בקומה השלישית, ירדו במעלית לחניון בקומה 1- כדי לצאת עם רכבם. אלא שהחניון הוצף לחלוטין במים, עד התקרה. המים החלו להיכנס דרך החריצים של דלת המעלית לפיר המעלית, ומילאו את החלל במים.

רכבים בחניון בו התרחש אסון המעלית בתל אביב
רכבים בחניון בו התרחש אסון המעלית בתל אביב | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר פרסמו שירותי הכבאות את תחקיר האירוע, שממנו עולה כי התרעה ראשונה על המקרה התקבלה במוקד מד"א כבר ב-12:42 – אך זו סווגה כ"אירוע שנפתח בשוגג". דיירי הבניין החלו להתקשר למוקדי החירום בסמוך לשעה 12:30, ולאחר שלא נענו במשך דקות ארוכות – ב-13:08 יצאו כמה מהם לרחוב והזעיקו צוות כיבוי שטיפלו באירוע באזור. ב-13:15 התקבלה במוקד בקשה לתגבור כוחות, ודווח כי אדם לכוד במעלית.

ב-13:33, יותר משעה לאחר שהחלו הדיירים להתקשר למוקדי החירום, הגיעו צוותים נוספים למקום, ב-13:51 הגיעו צוללנים והחלו בפעולות החילוץ. ב-14:40 חולץ דין שושני מהמעלית, וכעבור כמה דקות חולצה גם סתיו הררי, שניהם במצב אנוש. בהמשך נקבע מותם.

מתחקיר ראשוני שפרסמו שירותי הכבאות, בשעות הצהריים אתמול התקבלו למעלה מ-2,700 פניות במוקד האחראי על מחוז המרכז, כאשר את המוקד איישו שלושה מוקדנים. בהמשך הורה קצין האג"ם במוקד על תגבור כוח האדם.