בוטלה אזכרת הלוחם הדרוזי שהציל את נתניהו: "בגדתם בו ובעדה"

משפחתו של סלים שופי, לוחם דרוזי ששירת בסיירת מטכ"ל ואף הציל את חייו של ראש הממשלה בשנות ה-60, הביעה אכזבה קשה מהתנהלות הממשלה מול מחאת הדרוזים והודיעה כי תבטל את אזכרתו בשל כך. "פגעתם בנו קשות. המדינה מכרה אותו ואת תרומתו"

391512 456881484330384 2808477

משפחתו של הלוחם הדרוזי רב סרן סלים שופי ממג'דל שמס, שנפטר בשנת 2012, הודיעה היום (ראשון) שתבטל את אזכרתו בשל "אכזבתינו מהממשלה ומהעומד בראשה". שופי נחשב ללוחם מהולל שעל פי הסיפורים הציל את חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנות ה-60. משפחתו ביקרה את התנהלות הממשלה ברמת הגולן בעקבות המחאה הדרוזית.

"אנחנו, משפחת סלים שופי ממג'דל שמס, אשר לחם עשרות שנים בסיירת מטכ"ל למען ביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה, מביעים את אכזבתינו מהממשלה ומהעומד בראשה", כתבה משפחתו בהודעה. "בעקבות ההתנהגות האגרסיבית והלא שיוויונית כלפי הדרוזים בגולן, בגליל ובכרמל".

Whatsapp Image 2023 06 25 At 1
ההודעה של משפחת שופי על האזכרה

המשפחה הודיעה כי טקס האזכרה שהיה מתוכנן להתקיים מחר יבוטל "בעקבות התעקשות הממשלה לבצע בכוח את פרויקט טורבינות הרוח על האדמות הפרטיות של החקלאים הדרוזים בגולן על אף מסע ההתנגדויות של עשרות אלפי תושבים דרוזים מזה שנים".

"פגעתם בנו קשות. הפעם נזכור את סלים יקירנו לבד כשאנחנו פגועים פעמיים: פעם מהסיבה שהוא לא איתנו, ופעם נוספת מזה שהמדינה שסיכן את חייו אין ספור פעמים למענה, בגדה בו ובעדה שלו. כל חייו התגאה סלים בהיותו דרוזי נאמן למדינת ישראל, אותה מדינה שהיום מכרה אותו ואת תרומתו".

העימותים בגולן
מחאת הדרוזים בגולן | צילום: אייל מרגולין

רב סרן סלים שופי הלך לעולמו בשנת 2012. הוא כיהן כראש מועצת מג'דל שמס וזכור כלוחם מהולל, שהציל את חייו של קצין סיירת מטכ"ל בינימין נתניהו בסופת שלגים בסוריה בסוף שנות ה-60. הוא התגייס להגנה וסייע בהברחת יהודי סוריה לתוך ישראל.