"נפרדתם מהחיים מחובקים": הזוג שנהרג במעלית בת"א מובא למנוחות

מאות בני אדם מלווים את דין שושני וסתיו הררי בדרכם האחרונה. אביה של סתיו: "איך אפשר להגיד שלום לילדה היפה הזו עם העיניים הירוקות?". אחות של דין: "בניתם בית מתוק וכעת אתם נקברים יחד"

זמן צפייה: 02:55

אסון המעלית בתל אביב: מאות בני אדם הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין ירקונים כדי ללות את דין שושני וסתיו הררי, בני ה-25, בני הזוג שנהרגו אתמול באסון המעלית בשכונת התקווה התל אביב, בדרכם האחרונה.

"לפני כמה חודשים עברתם לבית החדש בתקווה, בניתם בית מתוק ועכשיו אתם נקברים יחד", ספדה לבני הזוג אחות של דין. "בטוחה שנפרדתם מהחיים בחיבוק משותף". "סתיו שלי מתוקה, נכנסת לחיינו יפה ושקטה, כמה אהבה היתה ביניכם", הוסיפה האחות.

לעוד כתבות בנושא:

"פצע שלא ייסגר": דין וסתיו נהרגו באסון המעלית בתל אביב

סתיו הררי ודין שושני ההרוגים באסון המעלית בתל אביב
סתיו הררי ודין שושני ההרוגים באסון המעלית בתל אביב | צילום: באדיבות המשפחה

אביה של סתיו ספד לה: "היית ילדה של אמא ואבא, כולך לב טהור. את בכורה של המשפחה, היית הכוח והדוגמה. איך אפשר להגיד שלום לילדה היפה הזאת עם העיניים הירקות? את החיים שלנו, את ילדה נדירה, את החמצן שלנו, תשמרי עלינו מלמעלה".

הלוויתם של סתיו הררי ודין שושני ההרוגים מאסון המעלית בבנין מגורים בתל אביב
הלוויתם של סתיו הררי ודין שושני ההרוגים מאסון המעלית בבניין מגורים בתל אביב | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, פרסמו שירותי הכבאות את תחקיר האירוע, שממנו עולה כי התרעה ראשונה על המקרה התקבלה במוקד מד"א כבר ב-12:42 – אך זו סווגה כ"אירוע שנפתח בשוגג". דיירי הבניין החלו להתקשר למוקדי החירום בסמוך לשעה 12:30, ולאחר שלא נענו במשך דקות ארוכות – ב-13:08 יצאו כמה מהם לרחוב והזעיקו צוות כיבוי שטיפלו באירוע באזור. ב-13:15 התקבלה במוקד בקשה לתגבור כוחות, ודווח כי אדם לכוד במעלית.

ב-13:33, יותר משעה לאחר שהחלו הדיירים להתקשר למוקדי החירום, הגיעו צוותים נוספים למקום, ב-13:51 הגיעו צוללנים והחלו בפעולות החילוץ. ב-14:40 חולץ דין שושני מהמעלית, וכעבור כמה דקות חולצה גם סתיו הררי, שניהם במצב אנוש. בהמשך נקבע מותם.

45544t
הלוויתם של סתיו הררי ודין שושני ההרוגים מאסון המעלית בבנין מגורים בתל אביב

מתחקיר ראשוני שפרסמו שירותי הכבאות, בשעות הצהריים אתמול התקבלו למעלה מ-2,700 פניות במוקד האחראי על מחוז המרכז, כאשר את המוקד איישו שלושה מוקדנים. בהמשך הורה קצין האג"ם במוקד על תגבור כוח האדם.

מוקדם יותר, כאמור, הותרו לפרסום שמותיהם של דין וסתיו. עמית הררי, אחיה של סתיו, ספד לה: "אני לא מאמין שאני מתעורר לבוקר בלעדייך. זה לא דבר קל לעיכול. פשוט טרגדיה לכל המשפחה. ילדה שרק עשתה טוב. אני לא יודע איך נוכל להמשיך לחיות בלעדייך, השארת לנו פצע שלא ייסגר לעולם".

סתיו הררי ודין שושני ההרוגים באסון המעלית בתל אביב ופעולות ההצלה בזירה
סתיו הררי ודין שושני ההרוגים באסון המעלית בתל אביב ופעולות ההצלה בזירה | צילום: מתוך פייסבוק, מעיין מלכה דוברת מחוז דן

"אני שבור בלעדייך אני מתגעגע אלייך אני רוצה לנשום אותך בכל רגע אני רוצה שתנוחי שם למעלה ותשמרי עלינו ועל כל המשפחה", הוסיף. "את מלאך ואני יודע שאת בגן עדן. אני יודע שנלחמת בכל כוחותייך. אני לא מאמין שאני צריך לכתוב כזה דבר עלייך. בחיים לא דמיינתי שזה יקרה ועוד לך? לנו? השארת אותנו פה לבד להתמודד עם הכאב".