באישור המשפחה: אות החיים מהשבי של דניאלה גלבוע

משפחתה של התצפיתנית החטופה אישרה לפרסם את הסרטון שהוציא חמאס ביום ה-112 למלחמה, בו היא מתועדת לצידן של קרינה ארייב ודורון שטיינברכר. אימה של דניאלה מסרה: "מתחננת בפני מקבלי ההחלטות לאשר את העסקה כדי שאוכל לחבק אותה בקרוב" | צפו

זמן צפייה: 02:52

משפחתה של התצפיתנית החטופה דניאלה גלבוע אישרה הבוקר (שלישי) לפרסם את הסרטון שהוציא חמאס ביום ה-112 למלחמה, בו היא מתועדת לצידן של קרינה ארייב, שנחטפה יחד עמה ממוצב נחל עוז, ודורון שטיינברכר, שנחטפה מביתה בכפר עזה.

אורלי גלבוע, אמה של דניאלה, מסרה הבוקר: "170 ימים עברו מאז פרסום הסרטון בו ראיתי את הבת שלי בפעם האחרונה. בסרטון היא נראית חזקה ונחושה, אבל חוות הדעת הפסיכולוגיות שקיבלנו מצביעות על מצבה הנפשי הירוד. מי יודע מה עבר על הבת שלי ב-170 הימים שעברו מאז? אני מתחננת בפני מקבלי ההחלטות לגלות מנהיגות ולאשר את העסקה כדי שאוכל לחבק שוב את דניאלה בקרוב, וכדי שכל החטופים יחזרו הביתה".

דניאלה גלבוע ואימה אורלי
דניאלה גלבוע ואימה אורלי | צילום: באדיבות המשפחה

בסרטון אומרת דניאלה בין היתר: "אני כבר 107 ימים בשבי חמאס, ואני לא יודעת מתי או אם בכלל אחזור הביתה. אני נמצאת תחת הפצצות אש 24 שעות ביממה, ומפחדת מאוד על החיים שלי. אפילו באחת מהפעמים כמעט הרגתם אותי עם ההפצצות. איפה הייתם ב-7 באוקטובר כשנחטפתי מהעמדה שלי? איפה אתם עכשיו? למה אני בתור חיילת צריכה להרגיש שנזרקתי וננטשתי על ידיכם? תתאפסו על עצמכם ותתחילו לעשות את העבודה כמו שצריך, כדי להחזיר את כולנו הביתה, כל עוד אנחנו בחיים. ואתם משפחה שלי, אני מאוד מתגעגעת אליכם. תעשו מה שאתם יכולים כדי להחזיר אותי הביתה".

כאשר פורסם הסרטון בחודש ינואר, בישראל העריכו כי הוא צולם ביום ה-107 למלחמה כפי שציינה דניאלה בדבריה, במחנה הפליטים נוסייראת הממוקם בין העיר עזה לעיר דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע | צילום: באדיבות המשפחה

לפני כחודשיים החליטו הורי חמש התצפיתניות החטופות לפרסם את סרטון החטיפה, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. ממטה המשפחות נמסר כי "הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים. הוא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-almog-show-clips-2-part-2405221813' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז' poster='' kid='1_xn4pn84s' duration='169']

בבסיס נחל עוז נרצחו ב-7 באוקטובר 15 תצפיתניות ששירתו בבסיס, ושבע תתפיתניות נחטפו לעזה בעודן בחיים. אורי מגידיש חולצה על-ידי כוחות צה"ל לאחר 23 ימים בשבי; נועה מרציאנו נרצחה על-ידי מחבלי חמאס בשבי וגופתה הוחזרה על-ידי צה"ל לקבורה בישראל.