הורוביץ על העימות בביה"ח קפלן: עודה צריך לעמוד לדין משמעתי

שר הבריאות מתח ביקורת על יו"ר הרשימה המשותפת, והסביר כי אם הייתה ועדת אתיקה – ככל הנראה היא הייתה מרחיקה אותו מהכנסת. על קיצור תורנויות המתמחים: "חושב שהמשבר מאחורינו"

זמן צפייה: 08:02

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בראיון לחדשות 13 הערב (שלישי), על התקרית בין חברי הכנסת איימן עודה ואיתמר בן גביר, בבית החולים קפלן היום, כי "הרמת יד זה דבר שלא בא בחשבון - לא אצל בן אדם רגיל ובטח לא אצל חבר כנסת, זה לא מתקבל על הדעת".

כאשר נשאל שר הבריאות האם חבר הכנסת עודה צריך לעמוד לדין משמעתי, השיב: "בוודאי, האופוזיציה חוסמת את הקמת ועדת האתיקה. על דברים כאלה בעבר היו מרחיקים חבר כנסת להרבה מאוד זמן. צריך להקים את ועדת האתיקה וחבר כנסת שלא מתנהג בצורה נאותה, צריך לשאת בתוצאות".

הורוביץ הוסיף "אני לא שופט - זה צריך לעלות בוועדת האתיקה ושם יוחלט. זה מביש. מה זה שני חברי כנסת שככה מתגוששים במסדרון של בית חולים? כשר בריאות, זה מביש. לתת דוגמא כזו לרופאים, למטופלים. לא יעלה על הדעת".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2110191306' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ljl3vwza' duration='89']

שר הבריאות התייחס גם לנושא קיצור תורנויות המתמחים ואמר "אני חושב שמשבר המתמחים מאחורינו, הקיצור מתחיל, 26 שעות עבודה ברצף זה לא הגיוני".

בנושא מתווה הכיתה הירוקה אמר הורוביץ כי "פיילוט הכיתה הירוקה לא נכשל, הוא בהחלט הצליח - הוא פשוט היה מוגבל בזמן" והוסיף "אנחנו בירידה של הגל אז יש אפשרות להרחיב את מודל הכיתה הירוקה". הוא הדגיש כי "בניגוד לממשלה הקודמת אנחנו לא עושים מסיבת סוף קורונה".

הורוביץ גם התייחס לביקורת של השרה איילת שקד על דבריו של שר החוץ, יאיר לפיד, בטקס לזכר יצחק רבין בכנסת ואמר "לא מטיחים ביקורת במחנה שלם, אבל ביום הזיכרון לרבין אי אפשר להתעלם מהסיבה שבגללה רבין נרצח. זה לא היה רצח פלילי סתם ככה בטעות, זה היה רצח בגלל דבקותו של רבין בתהליך השלום, בגלל זה רצחו אותו".

שר הבריאות ויו"ר מרצ, נשאל גם האם מפלגתו תפרוש מהממשלה במקרה שתאושר בניית ישיבה במאחז אביתר והשיב: "אני לא מתייחס לספקולציות, האופציה היא ממשלת בן גביר-סמוטריץ'-כהניסטים-חרדים, אני לא רוצה לחזור לשם". הוא הוסיף כי "כל צד, ימין ושמאל צריך לעשות פשרות".