הפגנת תמיכה בממשלה: אלפי מוחים התייצבו מול ביהמ"ש העליון

לקראת הדיונים הדרמטיים שיתקיימו בבג"ץ בהמשך החודש, התאספו המפגינים בדרישה כי שופטי בג"ץ לא יתערבו בהחלטות הכנסת, והקהל הגיב בקריאות בוז למשמע שמותיהן של היועמ"שית ונשיאת העליון. סמוטריץ' פנה לנשיאה חיות: "אל תעזי לפסול חוקי יסוד - האחריות היא עלייך"

זמן צפייה: 01:21

מפגינים תומכי הממשלה מוחים הערב (חמישי) מול בית המשפט העליון בירושלים, בדרישה שמערכת המשפט תימנע מהתערבות בחקיקת הכנסת. זאת, לקראת הדיון הדרמטי בבג"ץ בנוגע לחוק ביטול עילת הסבירות - שיתקיים בשבוע הבא. בהפגנה משתתפים כמה אלפי מוחים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה בנאומו לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. "אני רוצה לפנות מכאן למי שיושבת בלשכה ממש מאחורינו, לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. גם אם את חושבת שהתיקונים שאנחנו מובילים במערכת המשפט הם שגויים - לפסול חוק יסוד זאת חריגה מסמכות וזאת פסילת הדמוקרטיה בישראל", אמר סמוטריץ' והוסיף: "אני קורא לך מכאן אל תעזי לפסול חוקי יסוד - האחריות היא עלייך". קהל המפגינים שרק בוז כשהוזכר שמה של השופטת חיות.

בהמשך, גיבה שר האוצר את יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שהכריז אתמול שהכנסת לא תכבד את פסיקת בית המשפט העליון. "חוקים של הכנסת הם חוקים של העם, כל שכן חוקים שנכנסים תחת הקטגוריה של חוקי יסוד. לאף אחד אין סמכות לבטל את חוקי העם, להשתיק את העם, להשתיק את הקול שלכם. הצבעתם ימין ותקבלו ימין. כולנו חייבים לכם תודה רבה על התמיכה הרחבה", אמר שר האוצר לסיום.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309071959' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='צילומי רחפן מההפגנה' poster='' kid='1_7lzt4qcl' duration='32']

הפגנת הימין נגד בג''ץ
הפגנת הימין נגד בג''ץ, הערב | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הפגנת הימין נגד בג''ץ
צילום: לייב אברמס, פלאש 90
הפגנת הימין נגד בג''ץ
אלפים בודדים הגיעו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן אמרה לקהל המפגינים: "אתם הנואורות אתם הסובלנות. ערב טוב לקהל הכי אינטיליגטי בישראל. אתם חומת המגן של המדינה הזו". בהמשך הוסיפה: "החרדים כפרה עליכם וכפרה על הרבנים ותלמידי החכמים שמחזיקים ספקי הגמרא והמשנה אתם נצח ישראל. אנחנו נהיה החומה הבצורה של החרדים. אנחנו נמצאים הערב בפתח ההפיכה המשטרית של ההגמוניה. היא מסוכנת ואנחנו רואים איך ההגמוניה מחריבה מוסד אחרי מוסד ואת מוסד הלוחמים וכל חלקה טובה".

"יש לי חדשות בשבילך הגמוניה - נילחם עד טיפתנו האחרונה", הוסיפה השרה דיסטל-אטבריאן, "שיוויון לאתיופים, למתיישב ביו"ש, שיוויו לחרדים - אנחנו האליטה. באים ואומרים שאנחנו שונאים את הצבא? אנחנו זה הצבא".

בפנייה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, אמרה דיסטל: "אני רוצה שתדעי גלי הקול שלך לא שווה יותר מהקול של אבא שלי. אם את חושבת שתזרקי לפח בחירה של 2.5 מליון איש יש לך עסק איתי ועוד 2.5 מליון אזרחים". למשמע שמה של בהרב מיארה הקהל שרק בוז.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0709232106' autoplay='0' credit='' desc='דיווח על נאומי השרים' poster='' kid='1_rcvjn4w2' duration='66']

שר האוצר סמוטריץ' נואם
שר האוצר סמוטריץ' נואם | צילום: לייב אברמס, פלאש 90
שלט בכניסה לבית המשפט העליון שונה על ידי המפגינים
שלט בכניסה לבית המשפט העליון שונה על ידי המפגינים

בתחילת ההפגנה נאמה שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, שאמרה למפגינים: "בימי הסליחות אני רוצה לבקש סליחה שבאתם לפה, כי אתם הלכתם לקלפי ועל כל פתק היה כתוב - תיקון מערכת המשפט". עוד אמרה: "אני רוצה להבטיח לכם שנכבד את הפתק שלכם ואת ההכרעה שלכם ואת הדמוקרטיה".