מיכאלי וחולדאי סיכמו: התחנה המרכזית בתל אביב תפונה

שרת התחבורה וראש עיריית תל אביב הגיעו להסכמה על פינוי התחנה מפעילות תחבורתית, לקראת סגירתה. על פי הסיכום, בתוך כשנתיים תועבר לפחות מחצית מפעילות האוטובוסים במקום אל מתחמים חדשים שייבנו באזור. מיכאלי: "הבטחתי ואקיים"

התחנה המרכזית החדשה בתל אביב

שרת התחבורה מרב מיכאלי וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הגיעו היום (שישי) להסכמה על פינוי התחנה המרכזית מפעילות תחבורתית, לקראת סגירתה. על פי הסיכום, בתוך כשנתיים יעביר משרד התחבורה לפחות מחצית מפעילות האוטובוסים במקום אל מתחמים חדשים שייבנו באזור, במסוף הלוחמים הסמוך לבית החולים וולפסון בחולון, וברחוב החרש בתל אביב הסמוך לתחנת רכבת ההגנה.

במקביל לפעילות זו, ימשיכו משרד התחבורה והעירייה לבחון חלופות נוספות, ויקודמו הליכי תכנון שיאפשרו הקמת מסופים חלופיים. ההערכה במשרד התחבורה היא כי הפינוי יושלם תוך לא יותר מארבע שנים. להשלמת המהלך, תקודם תוכנית במסגרת התחנה הקיימת, בה יוקם מסוף תחבורה מודרני וחדיש המשתלב בסביבה.

מרב מיכאלי
שרת התחבורה מרב מיכאלי

מיכאלי מסרה בתגובה להסכם: "הבטחתי ואקיים. יחד עם ראש העירייה, ידידי רון חולדאי, הגענו להבנות ולהסכמות על הדרך הטובה ביותר להוצאת פעילות האוטובוסים מהתחנה למסופים חלופיים. למען תושבות ותושבי העיר מצאנו פתרון הולם ומתואם, שלא יפגע בתחבורה הנדרשת למאות האלפים המשתמשות והמשתמשים בה, אבל יטפל במפגע שנגרם מהתחנה ויוביל את האזור כולו למצב טוב ונקי הרבה יותר".

רון חולדאי
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו

חולדאי מסר: "אני מודה לידידתי שרת התחבורה מרב מיכאלי שראתה את החשיבות העליונה בקיום מערכת תחבורה ציבורית הולמת למטרופולין גוש דן מצד אחד, ואת ההכרח לטפל בהדרגתיות בבעיה הכוללת של התחנה המרכזית החדשה מהצד השני. העירייה היתה קשובה כל העת לרחשי לב כל תושביה, ואני מקווה שמצאנו את האיזון הנכון בין צרכי התחבורה ואיכות החיים של תושבי האזור".