אלפים במחאות נגד הממשלה: "הגרועה בהיסטוריה הציונית"

אחרי ההפגנות הסוערות אמש, מוחים נגד הממשלה התאספו גם הערב בקריית הממשלה בירושלים וברחובות תל אביב, בדרישה לפיזור הכנסת, ביטול הפגרה - והחזרת כל החטופים. "ראש הממשלה ממשיך לבחור בפוליטיקה, בכיסאו ובקואליציית הימין על מלא מלא שהביאה עלינו חורבן מלא"

זמן צפייה: 05:24

ההפגנות נגד הממשלה נמשכות הערב (שני) בירושלים ובתל אביב, זה היום השני ברציפות. אלפי מפגינים התאספו מחוץ למשכן הכנסת - בדרישה להכריז על מועד לבחירות, לקדם את החזרת החטופים ולבטל את פגרת הכנסת. בין הנואמים הערב אלוף במיל' יאיר גולן, המתמודד לראשות מפלגת העבודה, מנכ"ל התעשייה האווירית לשעבר נמרוד שפר ונוגה פרידמן, אלמנתו של לוחם שלדג עידו רוזנטל שנפל בקרב על עלומים.

בנאום שנשאה בעצרת בירושלים, מורן זר קצנשטיין, מייסדת בונות אלטרנטיבה, קראה לשרים בני גנץ וגדי איזנקוט לפרוש מהקואליציה, ואמרה: "זו לא גאווה להודות שיש לנו את הממשלה הגרועה ביותר בהיסטוריה הציונית. היא התחילה וממשיכה לקדם הפיכה שלטונית, להחליש את גורמי המקצוע ועובדי הממשל שהיינו צריכים כל כך במלחמה, לפלג בעם ולייצר מחנות. 1500 נרצחים, 134 חטופים והחלל ה-600 נרשם היום. ראש הממשלה ממשיך לבחור בפוליטיקה, בכיסא, בנסיעות, בשיירות. הוא ממשיך לבחור בקואליציית הימין על מלא מלא שהביאה עלינו חורבן על מלא מלא".

במהלך הלילה מפגינים רבים נותרו לישון באוהלים בקריית הממשלה, סמוך למשכן הכנסת. לדברי המארגנים, הלילה מתוכננת "הרחבה משמעותית של עיר האוהלים". ערן שוורץ, מנכ"ל תנועת "חופשי בארצנו" שלוקחת חלק בארגון המחאות, מסר: "כמות האנשים האדירה שהגיעה אתמול להפגין מבטאת את הצורך הדחוף של העם בממשלה חדשה שתוכל להתמודד עם האתגרים העצומים. הציבור מבין שהמשך כהונתה של ממשלת נתניהו מסכן את עתיד המדינה".

Whatsapp Image 2024 03 31 At 2
הפגנה אמש נגד הממשלה בת"א | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אתמול התאספו מחוץ לכנסת עשרות אלפים במסגרת היום הראשון של המחאות. חלק מהמפגינים חסמו את דרך בגין והדליקו מדורות על הכביש - ולבסוף פונו בידי המשטרה, בין היתר באמצעות בואש. עימותים התפתחו בין המפגינים לשוטרים. בנוסף, חלק מהמוחים החלו לצעוד לכיוון מעון רה"מ שברחוב עזה.

לפני כן, פעילי "אחים לנשק" צעדו בבירה, בין היתר בשכונת מאה שערים - שם התפתחו עימותים בינם לבין התושבים החרדים, שהשליכו עליהם אבנים וביצים. המשטרה עצרה שני בני אדם בכיכר השבת, בגין הצתת דגל ישראל וגרימת נזק לאופנוע משטרתי. במקביל, הפגנה נגד הממשלה מתקיימת גם מול הקריה בת"א.