קרעי נגד הדואר: השר ייצא לכנס בסעודיה - ולא הזמין את נציגי החברה

שר התקשורת ייצא לקונגרס הדואר בסעודיה - אך לא טרח להזמין נציגים מהחברה הממשלתית. גורמים בענף העריכו שהמתיחות בינו ליו"ר הדואר, וסירובה של רשות החברות לאשר מינויים פוליטיים בחברה, הובילו למצב החריג. לשכת השר: "חברת הדואר הוזמנה"; דואר ישראל: "לא קיבלנו הזמנה"

זמן צפייה: 03:02

שר התקשורת שלמה קרעי יוביל היום (ראשון) את המשלחת הישראלית לקונגרס הדואר בסעודיה, אלא שלנסיעתו לא הצטרף אף נציג מ"דואר ישראל" - החברה הרלוונטית לסוגיות המקצועיות שבהן עוסק הכנס. גורמים בענף העריכו שהמתיחות בין קרעי ליו"ר הדואר, וסירובה של רשות החברות לאשר מינויים פוליטיים בחברה, הובילו למצב החריג. מצורפת רשימת המשתתפים בקונגרס - כאמור, ללא נציג מ"דואר ישראל".

בלשכת קרעי טוענים שחברת הדואר הוזמנה ע"י המשרד להשתתף במשלחת, אך בחרה להשתתף בכנס מרחוק באמצעים דיגטליים. מדואר ישראל נמסר בתגובה: "החברה לא קיבלה הזמנה להגיע לסעודיה כחלק מהמשלחת הישראלית".

נזכיר, כי ביולי השנה פורסם לראשונה בחדשות 13 כי מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים עיכבה מינויים של ארבעה דירקטורים מהליכוד לדואר ישראל, וזו מכיוון שטענה שמדובר במינויים פוליטיים. עוד נחשף, כי שר התקשורת שלמה קרעי והשר דודי אמסלם מהליכוד הם אלו שביקשו למנות את ארבעת הדירקטורים - לאחר ששבוע לפני כן הדיחו את יו"ר החברה מישאל וקנין.

דודי אמסלם בנאום המניאק
דודי אמסלם בנאום המניאק | צילום: צילום מסך

לדברי רוזנבוים, שניים מהמועמדים שהציעו השרים הם בעלי זיקה פוליטית ישירה למפלגת הליכוד: דוד בר יוסף הוא חבר מרכז הליכוד, ואיריס שחר נשואה לחבר מרכז הליכוד. מועמדת נוספת, ד"ר יפעת בן-חי שגב, העידה לטובת ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000 ונפתחה בדיקה מול משרד המשפטים אם מדובר בהטבה.

בחודש שעבר, בג"ץ דן בהדחה - והחליט כי להוציא צו ביניים המקפיא אותה. כמו כן, הוצא צו על תנאי אשר מורה לממשלה לנמק מדוע הודח מישאל וקנין. היועמ"שית גלי בהרה-מיארה סירבה לייצג את קרעי ואמסלם בעתירה לבג"ץ, וכמוה חמישה עורכי דין בכירים.