התייאש מהמפכ"ל? בן גביר יוביל בעצמו את תוכנית "מסלול בטוח"

השר לביטחון לאומי הודיע כי יוביל בעצמו את התוכנית המשטרתית למיגור הפשיעה בחברה הערבית, זאת לטענתו בעקבות אירועי הרצח הרבים. "השר אינו מתכוון כלל לקיים שיחות עם מנהיגים תומכי טרור"

השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי במסיבת העיתונאים במשרד לביטחון לאומי
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (חמישי) כי יוביל בעצמו את תוכנית "מסלול בטוח" - התוכנית המשטרתית למיגור הפשיעה בחברה הערבית. זאת, לאור אי שביעות רצונו של השר מהתנהלותו ותפקודו של המפכ"ל, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, ביחס לתוכנית.

"בעקבות אירועי הרצח הרבים, החליט השר בן גביר לקיים בעצמו שיח שוטף מול מנהיגים מהחברה הערבית, ולבחון יחד דרכי פעולה למלחמה בפשע והחזרת המשילות", נמסר מטעמו של השר. ההחלטה התקבלה לאחר דיון שקיים הבוקר השר בן גביר בנושא הפשיעה הערבית, בהשתתפותם של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, נציגי פרקליטות המדינה, המועצה לביטחון לאומי, שב"כ, רשות המסים ומשרד המשפטים.

איתמר בן גביר והמפכ''ל קובי שבתאי
איתמר בן גביר והמפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי המידע שפרסמו בלשכת השר בן גביר, מאז תחילת השנה' המשטרה סיכלה 14 אירועי רצח מתוכננים ותפסה 305 אקדחים לא חוקיים. לטענתם, השיח המתוכנן יתקיים מול מנהיגים מהחברה הערבית, עם זאת, נמסר כי "השר אינו מתכוון כלל לקיים שיחות עם מנהיגים תומכי טרור וכאלו המצהירים על כך שהם לא מכירים במדינת ישראל יהודית ודמוקרטית".