לאחר הביקורת: המשטרה תאפשר את קיום הילולת הבאבא סאלי בנתיבות

בעקבות הסערה שפרצה בשל האיסור על הגעה לאירוע, סוכם כי תתאפשר הגעה בכפוף לעמידה בדרישות ובתנאי הבטיחות. לא תותר כניסת קהל לתוך "הציון" אלא למתחם סביבו

הילולת הבאבא סאלי בנתיבות
הילולת הבאבא סאלי בנתיבות | צילום: רויטרס

המשטרה החליטה היום (חמישי) לאפשר את קיום הילולת הבאבא סאלי בנתיבות כמתוכנן, בכפוף לעמידה בדרישות ובתנאי הבטיחות, זאת לאחר שנערך סיור שטח בראשות מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר, מפקד המרחב תת ניצב נחשון נגלר, ביחד עם ראש עיריית נתיבות מר יחיאל זוהר, נציגי עמותת הבאבא סאלי, מפיק האירוע ונציגי כבאות והצלה ומד"א.

חשוב להדגיש כי לא תותר כניסת קהל לתוך "הציון" אלא למתחם סביבו, ובהתאם להוראות ומגבלות הקורונה שיפורסמו על ידי משרד הבריאות באותה העת.

כזכור, אמש המשטרה החליטה על ביטול הילולת הבאבא סאלי בעיר, עקב "אי היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה". כמו כן, נמסר מהמשטרה כי היא "תפעל באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה הציבורית במתחם".

ההחלטה הגיעה בסופם של דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים, במעורבותם של הגורמים הרלוונטיים יחד עם מפקד מרחב הנגב, תנ"צ נחשון נגלר, שהורה כי ההילולה הקרובה לא תתקיים מחשש שההמונים שיגיעו לא יעמדו בתנאי הבטיחות. חוות הדעת של המשנה ליועמ"ש קבעה שאסור לקיים את ההילולה מכיוון שאף אחד לא לוקח עליה אחריות.