כלקח מאסון מירון: המשטרה הורתה על ביטול הילולת הבאבא סאלי בנתיבות

בתום דיונים שנערכו, הוחלט על ידי המשטרה להוציא צו לאי קיום ההילולה בהשתתפות הקהל הרחב, עקב "אי היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות". מהמשטרה נמסר כי היא "תפעל באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה"

הילולת הבאבא סאלי בנתיבות
הילולת הבאבא סאלי בנתיבות | צילום: רויטרס

כלקח מאסון מירון: המשטרה החליטה היום (רביעי) על ביטול הילולת הבאבא סאלי בעיר נתיבות, עקב "אי היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה". כמו כן, נמסר מהמשטרה כי היא "תפעל באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה הציבורית במתחם".

ההחלטה הגיעה בסופם של דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים, במעורבותם של הגורמים הרלוונטיים יחד עם מפקד מרחב הנגב, תנ"צ נחשון נגלר, שהורה כי ההילולה הקרובה לא תתקיים מחשש שההמונים שיגיעו לא יעמדו בתנאי הבטיחות. חוות הדעת של המשנה ליועמ"ש קבעה שאסור לקיים את ההילולה מכיוון שאף אחד לא לוקח עליה אחריות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה. לצד זאת אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם במיידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות".

האסון בהר מירון
האסון בהר מירון | צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון הוגשו לפני כחודש לראש הממשלה ולשרי הדתות וביטחון הפנים על ידי יושבת ראש הוועדה, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור. בין היתר, הוחלט להמליץ על מינוי שר בממשלה שיהיה אחראי על האירוע, שיפור התשתיות והסרת מפגעי בטיחות וכן התמודדות עם צפיפות הקהל בשטח במהלך ההילולה.

כזכור, באסון במירון נהרגו 45 בני אדם כתוצאה מדוחק וצפיפות במהלך הילולת רבי שמעון בר יוחאי. יותר מ-150 בני אדם נפצעו ופונו לבתי החולים. המפכ"ל, קובי שבתאי, ביקש מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט להקים ועדת חקירה בראשות שופט.