הלך לעולמו הרב שמעון בעדני, זקן מועצת חכמי התורה של ש"ס

הרב שמעון בעדני, נשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס הלך לעולמו בגיל 94 לאחר שלקה בדלקת ריאות. הרב בעדני נבחר כחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס עם הקמת המפלגה בשנת 1984, ולאחר פטירתו של הרב שלום כהן נחשב הרב בעדני כסמכות העליונה בתנועת ש"ס

זמן צפייה: 00:23

הרב שמעון בעדני, זקן מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס הלך לעולמו הבוקר (רביעי) בגיל 94 לאחר שאושפז בבית חולים מעייני הישועה כשהוא לקה בדלקת ריאות. הלווייתו בעדני תיערך היום בשעה 13:00 ברחבת כולל "תורה וחיים" בבני ברק, והוא ייטמן לצד רעייתו בבית החיים פוניבז' שבעיר.

הרב בעדני נבחר כחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס עם הקמת המפלגה בשנת 1984, ולאחר פטירתו של הרב שלום כהן נחשב הרב בעדני כסמכות העליונה בתנועת ש"ס, ומכונה "מרן פאר הדור מורנו ורבנו". הוא נולד בחדרה בשנת 1928 להורים יוצאי תימן והיה חלק מחלוצי תופעת החרדים הספרדים. נשלח ללמוד בישיבה הליטאית נובהרדוק ונחשב תלמיד מובהק של מי שהפך לגדול המרנים הליטאים הרב שך. אחר כך למד ולימד בישיבת "פורת יוסף" - אם הישיבות הספרדיות, שממנה צמחה הנהגת ש''ס ובראשה הרב עובדיה.

הרב שמעון בעדני, נשיא מועצת חכמי התורה של ש''ס
הרב שמעון בעדני, נשיא מועצת חכמי התורה של ש''ס | צילום: יעקב כהן, פלאש 90

הרב היה היה אחד החברים הדומיננטיים במועצת החכמים של ש''ס. בחצי השנה האחרונה מאז פטירתו של חכם שלום כהן נשיא המועצת באוגוסט (שירש את התפקיד לאחר פטירת הרב עובדיה ב-2013) הפך הרב בעדני לדמות התורנית הבכירה במועצת בחכמים של ש"ס.לאחר פטירת דור המייסדים הרב עובדיה יוסף, חכם שלום כהן והרב בעדני, במועצת החכמים נותרו שלושה חברים: הרב דוד יוסף, הרב משה מאיה, והרב ראובן אלבז.

הרב בעדני היה מהתומכים של חיבורה של ש"ס עם מפגת הליכוד. כמו כן היה הרב חבר בוועדת הכשרות של בד"צ בית יוסף וראש כולל תורה וחיים בבני ברק.

הרב שמעון בעדני, נשיא מועצת חכמי התורה של ש''ס
הרב שמעון בעדני, נשיא מועצת חכמי התורה של ש''ס | צילום: יעקב כהן, פלאש 90

בתנועת ש"ס העולמית ספדו לו: "תנועת ש"ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט"א, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה פעיליה ותומכיה, המומים, כואבים ומבכים מרה בעלותו בסערה השמיימה של מופת הדור והדרו, רב רבנן, נזר החכמים, משיירי כנסת הגדולה, גאון הענווה והיראה, מנקיי הדעת, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, לוחם מלחמות ה׳ בדרך ההשקפה הטהורה, פעל במסירות נפש נשגבה למען תנועתנו הק׳ וממנה ישקו כל העדרים, עמוד האמת והחסד"

הרב שמעון בעדני, נשיא מועצת חכמי התורה של ש''ס
הרב שמעון בעדני, נשיא מועצת חכמי התורה של ש''ס | צילום: יעקב כהן, פלאש 90

לקראת מסע הלוויה היום סמוך לשעה 13:00, צפויים עומסי תנועה חריגים וחסימת צירים מרכזיים בעיר בני ברק. חסימות התנועה יחלו בהדרגה החל משעה 10:00

החל מהשעה 10:00 ייחסם לתנועה:

רחוב רבי עקיבא יסגר לתנועה מהרב שך עד אהרונוביץ'.

החל מהשעה 11:00 ייחסמו הצירים הבאים:

רח' אהרונוביץ' יסגר מפינת רח' הרב ריינס עד רח' עזרא.

רח' עזרא יסגר לתנועה מרח' הרב כהנמן עד רח' חזון איש.

רח' נחמיה יסגר לתנועה מרח' עזרא עד רח' חזון איש.

רח' חזון איש יסגר לתנועה מרח' רבי עקיבא עד בית העלמין כולל רח' הרב לוין רמת גן.

שד' ירושלים יסגר לתנועה מרח' תרצה (רמת גן) עד רח' חזון איש (בני ברק).

הסדרי תנועה ברחובות הבאים:

אהרונוביץ', כהנמן ועד גבעת שמואל ולאורך רבי עקיבא.

תתבצע הכוונת תנועה בצירים המובילים לרח' חזון איש ורח' רבי עקיבא בהתאם להסדרי התנועה.

הציבור מתבקש שלא להחנות כלי רכב ברחובות/ הצירים שצויינו בבני ברק. רכב שיחנה ברחוב, ייגרר.