בעקבות הפרעות בחווארה: הפגנה בת"א, המשטרה מפנה את המוחים

עשרות בני אדם הפגינו בצומת קפלן במחאה על האירועים האלימים בחווארה אמש, והחזיקו שלטים "עומדים ביחד" ו-"נגד הכיבוש". המשטרה נקראה לפנות את המפגינים, שהתיישבו על הכביש, ולאחר מכן החלה לפנות אותם תוך שימוש בכוח נגד המפגינים

זמן צפייה: 00:24

עשרות בני אדם מפגינים כעת (שני) בצומת קפלן, המקום שהפך למוקד ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בשבועות האחרונים, כדי למחות על התפרעויות המתנחלים אמש בחווארה, במהלכם שרפו בתים של פלסטינים, הציתו רכבים וגרמו למהומות. המשטרה נקראה לפנות את המפגינים, אך לאחר שסירבו להתפנות מהמקום החלו השוטרים לפנות אותם תוך שימוש בכוח. אחד המפגינים נעצר לאחר שכינה את השוטרים מספר פעמים "משטרה של ניאו נאצים".

הפגנה בתל אביב נגד התפרעויות המתנחלים בחווארה
הפגנה בתל אביב נגד התפרעויות המתנחלים בחווארה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

המשטרה מפנה בכוח מפגינים נגד הכיבוש בתל אביב
המשטרה מפנה בכוח מפגינים נגד הכיבוש בתל אביב

במקביל, בחווארה מדווחים כי מתנחלים נכנסו ליישוב והחלו עימותים בינם לבין הפלסטינים וכן עם כוחות הביטחון. אתמול נכנסו מאות מתנחלים לחווארה כשהם רעולי פנים, והחלו להתפרע במקום כנקמה על הפיגוע שבו נרצחו האחים יגל והלל יניב.

הפלסטינים דיווחו על מעל 100 כלי רכב שהוצתו, בנוסף ל-35 בתים שנשרפו כליל ו-40 בתים שנשרפו חלקית. עוד דווח על הרוג פלסטיני במקום, פצוע קשה שנפגע מאבנים, שני פצועים באורח בינוני ו-30 פצועים קל.

Nbjkwy
התפרעויות מתנחלים בחווארה | צילום: רויטרס

במערכת הביטחון החליטו על תגבור כוחות ביהודה ושומרון והעלאת כוננות בעקבות הפיגוע וההתפרעויות. שר הביטחון יואב גלנט קיים אמש הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון בסופה הנחה על תגבור של הכוחות ביו"ש, למניעת פיגועים ועימותים נוספים, וכן על העלאת הכוננות בירושלים ועוטף עזה. גורם ביטחוני אמר לחדשות 13 כי ישנו "פוטנציאל גבוה להסלמה". בצה"ל הודיעו בהתאם על תגבור של שלושה גדודים והגברת הבידוק הביטחוני בשכם. הגדודים המתגברים יהיו גדוד 202 צנחנים וגדודי רותם והסיור של גבעתי.