אחות הותקפה בבי"ח פסיכיאטרי: "משרד הבריאות שותק"

מנהלי המרכזים הרפואיים לבריאות הנפש החלו במשמרות מחאה מחוץ לביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בתגובה לקריסת המערך. אמש הותקפה אחות על ידי מטופל שחווה התקף פסיכוטי: "קוראים לשר להתערב מיידית"

זמן צפייה: 00:32

מנהלי המרכזים הרפואיים לבריאות הנפש החלו הבוקר (ראשון) לקיים משמרות מחאה מחוץ לביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ במחאה על התנהלות משרדו ובעקבות קריסת מערך בריאות הנפש בישראל. בהסתדרות הרפואית ובמטה "פיקוח נפש" קוראים לשר הבריאות להתערב באופן מיידי ולפתור את המשבר, שלדבריהם אינו על תנאי שכר אלא על היכולת לתת טיפול הולם לחולים.

ד"ר גדי לובין, מנהל מרכז איתנים-כפר שאול, סיפר היום כי אחות ותיקה במוסד הרפואי הותקפה הלילה על ידי מטופל שחווה התקף פסיכוטי. האחות, בשנות ה-50 לחייה, טופלה בבית החולים שערי צדק בירושלים ושוחררה לביתה.

שר הבריאות ניצן הורביץ
שר הבריאות ניצן הורביץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

התקיפה הקשה אירעה היום בצהריים. האחות הציעה למטופל קפה, עוגיות ומאכלים נוספים. המטופל סרב והתנפל עליה, הטיח את ראשה בקיר וחנק אותה עד לכדי שלא הצליחה לנשום: "בלי שום סיבה הוא התנפל עליי וזרק אותי על הרצפה חנק אותי, שם יד אחת על הצוואר שלי ויד אחת על הפנים, צעקתי ואז הוא לחץ עוד יותר עם כף היד שלו על הפה שלי והטיח לי את הראש ברצפה ואז כבק לא הצלחתי לצעוק יותר. ניסיתי להתנגד אבל באיזה שהוא שלב נגמרו לי הכוחות והבנתי שאני פה לבד ואין אף אחד שישמע אותי – הבנתי שזהו שאני הולכת למות", אמרה האחות.

"האלימות הזו חייבת להפסק, יו"ר בריאות הנפש, מנכ"ל משרד הבריאות - כל הגורמים, תתחילו לשים את ליבכם בתוך הנושא הזה, זה לא ייגמר טוב. צריך תקנים נוספים לפסיכיאטריה, צריכים מאבטחים - מחלקות סגורות לא צריכות להיות ללא מאבטחים", הוסיפה האחות.