מתווה למיגור האלימות בבתי החולים הוצג בכנסת: "נהיה חומה ומגן"

יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ אוריאל בוסו, הציג את "מתווה בוסו" למיגור תוופעת האלימות מול הצוותים הרפואיים. המתווה כולל קידום הצעות חוק להחמרת ענישה במקרה של תקיפת רופאים והטלת קנסות מינהליים במקרי אלימות. מנכ"ל משרד הבריאות: "בלי ביטחון לא נוכל לתת מענה רפואי טוב לאזרחים"

זמן צפייה: 02:26

יו"ר ועדת הבריאות חבר הכנסת אוריאל בוסו הציג הבוקר (רביעי) את "מתווה בוסו", התכנית למיגור תופעת האלימות כלפי צוותי הרפואה בישראל. "אנחנו נהיה חומה ומגן עבור צוותי הרפואה בישראל", אמר יו"ר הוועדה.

"מתווה בוסו" כולל קידום הצעות חוק להחמרת ענישה במקרה של תקיפת רופאים, ולהטלת קנסות מינהליים במקרי אלימות והפרות סדר במוסדות הרפואיים. בנוסף, כולל את הגדרתם של שירות מערך הביטחון בענף הרפואה, כעבודה מועדפת מה שלא מוגדר כיום ומייצר קושי משמעותי בגיוס כח אדם בתחום.ועוד שורה של צעדים משמעותיים.

יו''ר ועדת הבריאות אוריאל בוסו
יו''ר ועדת הבריאות אוריאל בוסו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך הדיון בוועדת הבריאות אמר בוסו: "מהדיון הזה נצא עם החלטות ברורות שיביאו פתרון מהשורש למצב הקיצוני שמתרחש". הדיון הזה הוא גם המקום להודות לכל הצוותים שעושים עבודת קודש. בל נשכח שהם אלו שעומדים בחזית בתקופות הקשות ביותר בהם עמדה מדינת ישראל, איבוד עשתונות תוך אלימות פיזית או מילולית אסור שתקרה בכלל וודאי שלא במשמרת שלנו".

בנוסף הכריז יו''ר הוועדה על הקמת שולחן עגול משותף לוועדה יחד עם משרד הבריאות, הביטחון הלאומי, משרד העבודה, משרד המשפטים, משרד האוצר וקופות החולים כדי לקדם ולבחון סל כלים ומענים נוספים למניעת אלימות כלפי צוותי הרפואה.

משה בר סימן טוב
משה בר סימן טוב | צילום: חדשות 13

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, אמר: "אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, בלתי נסבלת, ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים עצמם. לא משנה כמה משאבים נשקיע במערכת וכמה מטפלים יהיו - בלי ביטחון ותחושת ביטחון לא נוכל לתת מענה רפואי טוב לאזרחים".

"בנושא הזה אין צדדים. כולנו באותו צד ופועלים למען אותה מטרה. עשינו צעדים רבים וסקרנו אותם כאן, אבל כרגע במבחן התוצאה אנחנו רואים שהביטחון לא הושג. האלימות זו לא תופעה שנוצרת בבתי החולים, זו השתקפות של תופעות חברתיות רחבות יותר. זה לא מוריד מהצורך והאחריות שלנו להתמודד איתה, אבל יש חשיבות גדולה להגדרה של אפס סובלנות שלנו כחברה לאלימות, של הכנסת כמייצגת את החברה וגם במעגלים נוספים", הוסיף.