ההסתדרות הרפואית על רקע המשך החקיקה: "סכסוך עבודה מיום ראשון"

בהסתדרות הרפואית יכריזו על סכסוך עבודה בתחילת השבוע הבא. המשמעות: שבועיים לאחר מכן יהיה ניתן יהיה להכריז על שביתה במערכת הבריאות. בנוסף, בכוונת ההסתדרות לעתור לבג"ץ אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור בקריאות שנייה ושלישית

זמן צפייה: 01:21

בהסתדרות הרפואית מתכוונים להכריז על סכסוך עבודה ביום ראשון. המשמעות: שבועיים לאחר מכן יהיה ניתן לצאת לשביתה. בנוסף, בכוונת ההסתדרות לעתור לבג"ץ אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור. ביום ראשון ייצאו אנשי ההסתדרות הרפואית בצעדת מחאה בירושלים, שתתחיל בגשר המיתרים לבנייני האומה - שם תתקיים עצרת חירום.

בתוך כך, אחרי שביתת האזהרה שארכה כשעתיים במחאה על המשך חקיקת חוקי המהפכה המשפטית - ועדת הבריאות של הכנסת הטילה היום (חמישי) סנקציות נגד ההסתדרות הרפואית והצביעה על שינויים נגדה בוועדה. הוועדה דנה בחוק להסדרת מקצוע "עוזר רופא" - ושינתה מספר סעיפים. בין היתר הוחלט פה אחד כי המקצוע ייקרא מעתה "עמית רופא" ולא "עוזר רופא"; בוועדה המייעצת לשר הבריאות לגבי המקצוע ימונה נציג אקדמיה במקום נציג ההסתדרות הרפואית, וההכשרה המקצועית לא תיעשה בהכרח באמצעות המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית, אלא גם על-ידי גוף אחר ששר הבריאות הכיר בו".

יו"ר הוועדה, ח"כ אריאל בוסו, ציין: ‏"המטופלים לא בני ערובה של המשחקים הפוליטיים שלכם. מעבר לכך - השבתה שכזו עומדת בניגוד מוחלט לערכי היסוד הבסיסיים ביותר של הרפואה". עוד הוסיף בוסו: 'לא שמעתי שהשביתו את בתי החולים הפרטיים ששם החולים המוחלשים ביותר הם הנפגעים המרכזיים, אבל את הקליניקות הפרטיות, ששם עושים את הכסף הגדול יותר, מחריגים מהשביתה הפוליטית".

Whatsapp Image 2023 07 19 At 1
יו''ר ועדת החוקה שמחה רוטמן מצביע | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הזכיר כי בצל הפגנות הרבות, ועדת החוקה אישרה אמש בשעות הלילה לקריאות שנייה ושלישית את החוק לביטול עילת הסבירות על החלטות הדרג הפוליטי, לאחר שמוקדם יותר סיימה לדון ב-27,670 ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה. ביום ראשון תתכנס מליאת הכנסת באופן חריג, אז יחלו הדיונים על החוק - שיימשכו אל תוך יום שני לקראת ההצבעה במליאה. במקביל, צפויות המחאות ברחבי הארץ להימשך.

מוקדם יותר פרצה מהומה כשיועצים פרלמנטריים מטעם מפלגת העבודה מחו על המשך החקיקה וצעקו על חברי קואליציה. מאבטחים נאלצו להוציא אותם בכוח מהחדר. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן התייחס למחאת היועצים בפרלמנטריים שפרה באולם ואמר: "אני מאוד מקווה שההתנהלות שהייתה פה במהלך ההצבעות לא תהפוך להיות הרגל בכנסת, ושנדע איך לנהל מחלוקות בלי שבירת כלים".