בפעם השנייה ברציפות: שיבא ברשימת עשרת בתיה"ח הטובים בעולם

המרכז הרפואי תל השומר דורג במקום ה-9 בעולם ברשימה שערך המגזין האמריקני "ניוזוויק", לאחר שבשנה שעברה דורג במקום ה-10. "בזכות מחקר פורץ דרך ותרומה לחדשנות בפיתוח תרופות וטכנולוגיות"

בית החולים שיבא דורג במקום התשיעי בעולם
בית החולים שיבא דורג במקום התשיעי בעולם | צילום: דוברות שיבא

גאווה ישראלית: המרכז הרפואי שיבא תל השומר דורג במקום התשיעי ברשימת עשרת בתי־החולים הטובים בעולם, כך פורסם היום (ראשון) בשבועון האמריקני ניוזוויק. זו השנה השנייה ברציפות שבית־החולים הישראלי נכנס לרשימה - בשנה שעברה דורג שיבא במקום העשירי והמכובד.

לצד שיבא ניתן למצוא ברשימה גם את בתי־החולים מאיו קליניק וקליבלנד קליניק האמריקניים, וכן את טורונטו ג'נרל הקנדי. פרופסור יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא אמר כי "הבחירה משקפת עוד שנה של רפואה מתקדמת ומצוינת. אנו מבצעים מחקר פורץ דרך וחדשנות מובילה בעולם. אני שמח וגאה בכל 9,131 עובדינו המסורים והמקצועיים שחושבים כל יום מחדש מחוץ לקופסה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח אישה בטייבה: אם לחמישה נורתה למוות

יממה לפתיחת הקלפיות: גנץ ונתניהו בניסיונות שכנוע אחרונים

לונה צ'מטאי ניצחה במרתון טוקיו עם התוצאה ה-6 בטיבה בהיסטוריה

מגזין Newsweek דירג את המרכז הרפואי שיבא במקום ה-9 במדד בתי החולים הטובים בעולם
מגזין Newsweek דירג את המרכז הרפואי שיבא במקום ה-9 במדד בתי החולים הטובים בעולם | צילום: חדשות 13

התמחויות מקיפות ותרומה לחדשנות: הנימוקים לבחירה 

בראש הסיבות שהעניקו לשיבא את הדירוג המכובד המרכז עומדת תרומתו לחדשנות בפיתוח תרופות וטכנולוגיות חדשות. בנימוקים לבחירה צוין כי "בזכות המחקר פורץ הדרך בתחומי הקרדיולוגיה, הסרטן, המוח, המיילדות, הגינקולוגיה, הגנטיקה והחינוך הרפואי".

עוד פורסם כי בהתמחויות המקיפות שהמרכז הרפואי בולט בהן, ניתן למצוא את בית החולים הכללי, בית החולים השיקומי, בית החולים לילדים, בית החולים לנשים, מרכז הסיוע לנפגעי פוסט טראומה והמרכז להפרעות אכילה.

בניין בית החולים שיבא
בניין בית החולים שיבא | צילום: חדשות 13

בית החולים שיבא היה הראשון בישראל להקים מחלקה מיוחדת ומבודדת במבנה נפרד עבור הטיפול בנדבקים בנגיף הקורונה, בו אושפזו עד כה שבעת הישראלים שנדבקו בווירוס. פרופ' קרייס הוסיף כי "משך העלייה בסולם הדירוג מעמיד אותנו בשורה אחת עם בתי חולים מהמובילים בעולם. כמו בכל מצב, ובמיוחד בימים אלו בהם אנו מובילים את המאמץ הלאומי לטיפול בקורונה. זו זכות להעניק לעם ישראל את הרפואה הטובה בעולם".