ריבלין לכ"ץ: "הבא לפתרון מיידי למצוקה התקציבית של בתיה"ח"

שבועות בודדים לפני שיעזוב את תפקידו, נשיא המדינה פנה לשר האוצר באופן חריג ודרש ממנו להעביר את תקציב המדינה לבתי החולים הציבוריים, "באופן שיבטיח את המשך התנהלותם התקינה"

Capture

נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה היום (רביעי) לשר האוצר ישראל כ"ץ, ובאופן חריג - ורגע לפני שיעזוב את תפקידו, דרש ממנו להתערב במשבר הרפואה הציבורית בישראל, ולהעביר לבתי החולים את התקציב הנדרש להמשך הפעילות התקינה.

"אני פונה אליך באופן דחוף כדי להביע את דאגתי העמוקה בנוגע למצוקה ממנה סובלים בתי החולים", כתב ריבלין לכ"ץ, "אבקשך להיכנס בעובי הקורה ולהביא לפתרון מיידי שיחלץ את בתי החולים הציבוריים מהמצוקה התקציבית אליה נקלעו, באופן שיבטיח את המשך התנהלותם התקינה לרווחת אזרחי ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר "נאום השיעולים" – בצה"ל מעריכים: נסראללה חלה בקורונה

סינוואר: המערכה האחרונה – רק הכנה למה שיקרה אם הר הבית ייפגע

הישראלי שזכה ב-76 מיליון שקלים בלוטו: "אקנה בית ואטוס לחו"ל"

כזכור, לפני מספר חודשים, ובעיצומו של משבר הקורונה, יצאו בתי החולים הציבוריים למאבק בדרישה לתקצוב שיענה על הצרכים התקציביים הרבים שהתעוררו בזמן המאבק בנגיף. בתי החולים נדרשו להקים מחלקות קורונה רבות ולהקצות משאבים רבים - מבלי לקבל שיפוי מספק מצד המדינה.

הנשיא ביקר אתמול ביחידת צנתורי המוח בהדסה שציינה 20 שנה להקמתה כיחידה ראשונה בישראל, וכשפגש את הצוות וההנהלה שמע מהם על המשבר הכלכלי. בהדסה טוענים כי הם מתקשים לממן רכש של ציוד ותרופות עבור החולים, והתריעו כי אם המצב יימשך כך - קיימת סכנה ממשית שיפוטרו עובדים.

הנשיא ראובן ריבלין בבית החולים הדסה
הנשיא ראובן ריבלין בבית החולים הדסה

מלשכתו של שר האוצר נמסר בתגובה: "בתי החולים הציבוריים עושים מלאכת קודש וזכאים לכל העזרה המתבקשת, כפי שנעשה גם בעבר. הנושא מטופל באופן יום יומי ע"י שר האוצר מול כל הגורמים העוסקים בנושא וההסכם שנחתם יקויים בימים הקרובים".