המדינות האדומות החדשות: צרפת, ספרד, שבדיה - והאמירויות

ההחלטה תיכנס לתוקף בחצות הלילה שבין ראשון לשני, בכפוך לאישור ועדת החוקה והממשלה. הצעת בנט ואלרעי-פרייס להגדיר את כל אירופה כאדומה נדחתה, אך גם אירלנד, נורווגיה ופינלנד הוגדרו כאדומות. ארצות הברית בשלב זה מחוץ לרשימה

זמן צפייה: 01:43

הועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות המליצה הערב (רביעי) לממשלה להכריז על אירלנד, צרפת, ספרד, שוודיה, נורווגיה, פינלנד ואיחוד האמירויות - כמדינות אדומות. ההחלטה תכנס לתוקף ב-19 בדצמבר בחצות (בין יום ראשון לשני), בכפוף לאישור הממשלה וועדת החוקה של הכנסת.

מדינות אלה יתווספו למדינות הקיימות ברשימת המדינות האדומות: אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התלמידה שהוטרדה לכאורה ע"י מורה: "שאל מתי אבוא איתו לחדר"

פחות משבוע אחרי שילדה: ח"כ פינטו הגיעה לכנסת כדי להצביע בהיעדר רוב

גוגל לעובדיה בארה"ב: אם לא תתחסנו – יקוצץ שכרכם ותפוטרו

מדינה אדומה היא מדינה שהיציאה אליה אסורה למעט באישור חריג, וכל החוזרים ממדינה אדומה יחויבו בבידוד מלא. כל החוזרים שאינם מוגנים בהתאם להגדרות משרד הבריאות יחויבו בבידוד במלונית מטעם המדינה, עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל. לאחר קבלת תוצאה שלילית, הם יורשו להשלים את תקופת הבידוד בביתם, ככל שיצהירו שלא גרים או שוהים בבית אנשים נוספים מלבדם.

כזכור, אתמול במהלך דיון של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ עם גורמי משרד הבריאות דנו הגורמים במתווה הבידוד לשבים מחו"ל. ראש הממשלה הציע לסמן את כלל המדינות שלא מרצפות לזן האומיקרון - כאדומות. כלומר, את רוב המדינות בעולם. הורוביץ אמר לו בתגובה: "השתגעת? לא יהיה מקום במלוניות הקורונה". ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס הציעה כפשרה להגדיר את כל אירופה כאדומה.