בעלי העסקים בקניונים: "לא נתייג לקוחות, שהמדינה תשלח שוטרים"

בעקבות הצעדים שהוחלטו וביניהם החלת התו הירוק על קניונים, בעלי העסקים מוחים והודיעו כי לא יישמעו להנחיות אלו. במהלך הישיבה הציע בנט לסמן את רוב מדינות העולם כאדומות. הורוביץ: "השתגעת?"

זמן צפייה: 03:52

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו בתום דיון עם גורמי מקצוע על שורת צעדים לבלימת העלייה בתחלואה, ברקע החשש מהתפשטות זן אומיקרון. בין היתר הוחלט על החלת התו הירוק בקניונים, במתווה הצמידים. ההחלטות ייכנסו לתוקפן ביום שישי - בכפוף לאישור הממשלה.

במסגרת המתווה, כל בעלי תו ירוק שייכנסו לקניון יקבלו צמיד בצבע מסוים (שישתנה בכל יום). מי שלא יציג תו ירוק לא יקבל צמיד ויוכל להיכנס רק לצורך שירות חיוני ולקבל רק שם שירות. בנוסף, הוחלט כי מי שיתחסן בחיסון ראשון יוכל לקבל תו ירוק זמני ל-30 יום.

קניון
קניון | צילום: חדשות 13

בעלי הקניונים והעסקים איימו בתגובה לעתור לבג"ץ והודיעו: "לא נתייג לקוחות. אם מדינת ישראל רוצה שנעמוד בכניסה לקניון - שתשלח משטרה. עובדי הקניונים לא יעשו את ההבדלה הזאת".

במהלך הדיון דנו הגורמים במתווה הבידוד לשבים מחו"ל וראש הממשלה הציע לסמן את כלל המדינות שלא מרצפות לזן האומיקרון - כאדומות. כלומר, את רוב המדינות בעולם. הורוביץ אמר לו בתגובה: "השתגעת? לא יהיה מקום במלוניות הקורונה". ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס הציעה כפשרה להגדיר את כל אירופה כאדומה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ, ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת התחבורה מרב מיכאלי בביקור בנתב''ג
שר הבריאות ניצן הורוביץ, ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת התחבורה מרב מיכאלי בביקור בנתב''ג | צילום: חיים צח, לע''מ

בתוך כך, הוחלט גם על שינויים במתווה הבידוד לשבים מחו"ל. מחוסנים ששבים ממדינות אדומות יבצעו בדיקה בנתב"ג, יחתמו על "הסכמון" וייכנסו לבידוד ביתי של 7 ימים שבסופו יידרשו לבדיקת PCR, שאם תהיה שלילית - ישוחררו מבידוד.

אלו שאינם מחוסנים יופנו, לאחר בדיקת בנתב"ג, לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאות הבדיקה. אם הבדיקה שלילית - יחתמו על "הסכמון" ויבצעו בידוד ביתי של 7 שבסופו יידרשו לבדיקה שלילית נוספת. אם הבדיקה תהיה חיובית - יישארו במלונית.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי היום זוהו 22 מקרי קורונה בישראל - וסך כל המקרים עומד על 89. רוב הנדבקים, 57, הם שבים מחו"ל מדינות כמו דרום אפריקה, צרפת, ארצות הברית ועוד. 21 מהמאומתים באו במגע עם שבים מחו"ל ו-10 בלבד נדבקו בקהילה.

מבין הנדבקים, 21 אינם מחוסנים במלואם ו-67 מחוסנים באופן מלא. בנוסף, קיים חשד גבוה לעוד 150 מקרים של חשיפה לוראיינט שעדיין מחכים לריצוף.