בתום פגישה עם שר האוצר: הסתיימה שביתת האחים והאחיות

כץ סיכם עם יו"ר הסתדרות האחים והאחיות על מתווה להתמודדות עם המחסור בכוח אדם, והוחלט כי האחיות ישובו לעבודתן הסדירה החל ממחר בבוקר. זאת, במסגרת הסיכום לפיו יתווספו 2,000 תקני אחיות

זמן צפייה: 02:52

שביתת האחים והאחיות, שהחלה הבוקר (שני), הגיעה הערב לסיומה - לאחר הסכמות שהושגו עם שר האוצר ישראל כץ. בתום הפגישה שערך כץ עם יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן, הוחלט כי האחיות ישובו לעבודתן הסדירה החל ממחר בבוקר.

במהלך הפגישה סיכמו השניים על מתווה להתמודדות מיידית עם המחסור הקשה באחים ובאחיות. זאת, בהמשך לסיכום בין הצדדים לפיו ייקלטו באופן מיידי 2,000 תקני אחיות מעבר לתקנים הקיימים, מהן 1,600 למערך האשפוז ו-400 למערך הקהילה ובריאות הציבור, לטובת ההתמודדות עם העומסים שבהם מצויה המערכת.

עוד בחדשות 13:

המו״מ עם האוצר כשל: האחיות פתחו בשביתה

כ-2,000 אחים ו-400 רופאים: הושג הסכם לתגבור מערכת הבריאות

טרגדיה בדימונה: בן 4 מת לאחר שנשכח ברכב במשך כמה שעות

אחיות בבית החולים איכילוב. ארכיון
אחיות בבית החולים איכילוב. ארכיון | צילום: חדשות 13

עוד סוכם כי יוקם באופן מיידי צוות משותף שיגיש את המלצותיו לעניין תוספת תקינה קבועה למערך האשפוז בתוך 30 יום, לקראת דיוני התקציב. במסגרת ההסכם יוסדרו סוגיות נוספות, בהן תוספת שכ"ד לאחיות בפריפריה, מתן תמריץ כלכלי לחיזוק מערך בריאות הציבור בדרום, הארכת הסכמי המשמרות המיוחדות בתקופת הקורונה, והסדרת התשלום לאחיות בתקופת הבידוד.

"מדינת ישראל חייבת לציבור האחיות, שניצבות בחזית המאבק על בריאות הציבור, חוב גדול", הצהיר כץ. "מסירותן בכל ימות השנה ובעידן הקורונה בפרט ראויים למלוא הכבוד וההערכה. אני מברך על שובן לעבודה ומתחייב לסייע להן ככל שיידרש כדי לאפשר להן למלא את תפקידן בדרך הנאותה ביותר".

חדר מיון
חדר מיון | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר הערב שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר כץ סיכמו על תוספת משמעותית של רופאים ואחיות שיתווספו למערכת הבריאות. "מערכת הבריאות הורעבה במשך שנות דור", אמר אדלשטיין, "מערכת ששיוועה לתקציבים ולתקנים זוכה לחמצן שכה זקוקה לו. מערכת שהוזנחה, זוכה לתשומת הלב שמגיעה לה. זה לא הסוף", הבטיח, "אבל זו התחלה טובה לחיזוק מערכת הרפואה בישראל".

עוד הוחלט כי 700 עובדים נוספים של מנהל ומשק ומקצועות הבריאות יוקצו לעבודה במחלקות הקורונה, וכי יועברו מיליארדי שקלים נוספים לטיפול במגפה. התוספת צפוייה לאפשר היערכות של משרד הבריאות להגיע לקצב של 60 אלף בדיקות קורונה ביום.

השר כץ הצהיר כי "אין רופא פנוי, ולא תהיה אחות זמינה שלא יוכלו לעבוד בתקופה זו בגלל תקציב שלא יעבוד. אני מלא הערכה לצוותים הרפואיים על המסירות הרבה ועל עבודת הקודש שאותה הם עושים".