המתמחים מחדשים את המאבק: "שלושה שבועות ואין אפילו כתב מינוי"

על אף ששר הבריאות הציג מתווה שהוסכם על הצדדים, עד כה לא ניתן כתב מינוי לחברי צוות היישום. ארגון "מרשם": "לא נשב בחיבוק ידיים כאשר יש מי שמנסים בכוח לקחת את כל מה שכבר השגנו"

הפגנת מתמחים מול ביתו של הורוביץ

ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" הודיע היום (ראשון) על חידוש מאבקם לקיצור תורנויות המתמחים. לטענת המתמחים, על אף שהושג הסכם עם משרד הבריאות, לא נעשתה התקדמות בהשגת היעדים שהוגדרו. "העובדה שעד כה לא הוקם הצוות ליישום המתווה, מהווה איום ממשי על עצם מימושו ועל התוכנית לקיצור התורנויות כולה".

הארגון מתח ביקורת על התנהלות שר הבריאות ניצן הורוביץ. בנוסף, כתבו בהודעתם כי "צוות היישום אמור היה להתכנס כבר לפני שלושה שבועות ואולם עד כה לא ניתן אפילו כתב מינוי ולא ברור אם יהיה צוות כזה או מי חבריו. אם משרד הבריאות והשר לא מסוגלים להשתלט ההסתדרות הרפואית בצעד הפשוט של הקמת הצוות, מי יודע איך זה יראה כשיגיע הרגע ליישם את הדברים בפועל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התחזית: אובך, זיהום אוויר וגשם מקומי – חשש לשיטפונות בנחלי הדרום

בתום 4 ימי חיפוש: אותרה גופתו של הצעיר הישראלי שנעדר במקסיקו

הכדורגלן ליאור אסולין רגע לפני שנכנס לכלא: "מכה אחר מכה"

"לא נשב בחיבוק ידיים כאשר יש מי שמנסים בכוח לקחת את כל מה שכבר השגנו. אנחנו נצא שוב לרחובות אם צריך ונחדש את המאבק, על כל המשתמע מכך! כל מי שלא עומד בהסכמים ולא מיישם אותם וכל מי שמנסים לסכל את התוכנית לקיצור התורנויות, ימצאו אותנו במלוא עוצמתנו".

כזכור, בחודש שעבר הוצג על ידי שר הבריאות מתווה לפיו בשלב הראשון יקוצרו התורנויות ב-10 בתי חולים בפריפריה ובסוף שנת 2022 יורחב המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בשני בתי חולים במרכז הארץ. לאחר מכן, החל מסוף מרץ 2023 יחול המתווה על מחלקות פנימית ורפואה דחופה בכל בתי החולים בישראל. לדבריו, המתווה לקיצור תורנויות המתמחים יחול במלואו על מערכת הבריאות עד סוף שנת 2025.