"או קיצור או התפטרות": מאות מפגינים במחאה על מתווה התורנויות

מתמחים, סטאז'רים, סטודנטים לרפואה ואזרחים חוסמים רחובות בתל אביב במחאה על המתווה שמוביל משרד הבריאות לקיצור תורנויות המתמחים. "משרד הבריאות נתן הבטחות ולא מקיים אותן"

זמן צפייה: 02:31

מאות בני אדם הפגינו הערב (שבת) בסינמטק תל אביב במחאה על מתווה קיצור התורנויות שפרסם משרד הבריאות וחוסמים רחובות במרכז העיר. ארגון המתמחים "מרשם" מוביל את המחאה וישנם שלטים הקוראים לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולמשרד הבריאות להרחיב את המתווה.

בין היתר, המפגינים נושאים שלטים עם הכיתוב :"ניצן, מכרת אותנו" וקוראים "או קיצור או התפטרות". יו"ר ארגון המתמחים "מרשם", ד"ר ריי ביטון אמרה כי "אני פונה מכאן לשר הבריאות ניצן הורוביץ, לשר האוצר אביגדור וגם לראש הממשלה נפתלי בנט: 'בואו, תעשו פעם אחת תורנות של 26 שעות במיגון קורונה, ואחרי זה נראה אתכם אומרים לנו שזה הגיוני להמשיך לעבוד ככה'".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2110092120' autoplay='0' credit='' desc='הפגנת המתמחים' poster='' kid='1_alxap0x8' duration='45']

ד''ר ריי ביטון בהפגנת המתמחים
ד''ר ריי ביטון בהפגנת המתמחים | צילום: אלעד גוטמן

ביטון קיבלה הערה זימון לפגישה אצל יו"ר חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ורד עזרה. בתגובה להזמנה שהגיעה תוך כדי ההפגנה, השיבה: "שמחה מאוד לשמוע ממשרד הבריאות, במיוחד כאשר עד כה כל נסיונותינו להפגש עם השר בימים החריגים הללו לא הועילו. נשמח להיפגש עם השר בכל רגע או זמן כולל הערב".

מתמחה מבית חולים במרכז סיפרה כי "משרד הבריאות נתן הבטחות ולא מקיים אותן. זה מאבק של כל הציבור, כדי שאף אחד לא ישלם מחיר כבד יותר. המתווה מפקיר 90 אחוז מהמתמחים ומשמש פלסטר לגוף שצריך ניתוח".

הפגנת המתמחים בסינמטק תל אביב
הפגנת המתמחים בתל אביב