הורוביץ: "בימים הקרובים יהיה מידע מדויק על יעילות החיסון מול האומיקרון"

שר הבריאות ביקר בבית החולים סורוקה והתייחס לווריאנט הקורונה החדש וכן למכת האלימות בבתי החולים. "יש בעיה אמיתית עם האבטחה בבתי החולים. פועלים להציב שוטרים בבתי"ח ברחבי הארץ"

זמן צפייה: 03:43

שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר היום (שלישי) בבית החולים סורוקה שבבאר שבע יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן ואמר כי "בימים הקרובים יהיו לנו מידע מדוייק יותר לגבי היעילות של החיסון מול האומיקרון – אבל כבר עכשיו יש מקום לאופטימיות".

"אין כרגע כל כוונה להטיל מגבלות על חיי השגרה בישראל", הרגיע הורוביץ, והוסיף: "לא נסגור את המדינה ונשמור על שגרת החיים ככל הניתן. המצב בשליטה ואין צורך להכנס לפאניקה. צפינו כניסה של וריאנט נוסף, נערכנו לזה – ואנחנו מוכנים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד נפגש עם מקרון: "צריך לשים על איראן איום צבאי אמיתי"

תוקף באלימות, שולף אקדח – ובורח מהמקום לאחר הירי • תיעוד

יפן: נסחף בים סוער ונמצא חי לאחר 22 שעות

בית החולים סורוקה בבאר שבע
בית החולים סורוקה בבאר שבע

שר הבריאות התייחס גם למכת האלימות בבתי החולים ואמר כי "יש בעיה אמיתית עם האבטחה בבתי החולים. אנחנו פועלים להציב שוטרים בכל בתי החולים בארץ, ואנחנו עובדים על מכרז חדש לשיפור התנאים של אנשי הביטחון וחיזוק האבטחה בבתי החולים".

הורוביץ גם אמר כי ההתמקדות העיקרית כרגע של משרדו היא לא המאבק בקורונה אלא חיזוק מערכת הבריאות ושיקומה. לדבריו, "התוספת שהבאנו לתקציב הבריאות מאפשרת לנו להזרים חמצן למערכת. הקורונה הוכיחה מעל לכל ספק - השקעה בבריאות חשובה לא פחות מהשקעה בביטחון".

בתוך כך, שני רופאים שמחוסנים בשלוש מנות חיסון קיבלו לאחרונה הודעה כי הם חשודים שנדבקו בזן אומיקרון. בשיחה עם חדשות 13 מתח אחד מהם, ד"ר דני אליאן, ביקורת ואמר כי "אני חושב שאחרי שנתיים אפשר היה לבוא עם תוכנית יותר מוכנה, זו התנהלות שהיא באמת נראית לי הזויה".