לפחות 169 מקרי דלקת כבד חריפה בילדים זוהו ב-11 מדינות שונות

ארגון הבריאות העולמי דיווח כי ילד אחד מת כתוצאה מהדלקת ו-17 ילדים נזקקו להשתלת כבד. עוד הוסיף הארגון כי הוא ממשיך לחקור את הגורם הסיבתי להתפרצות. במקרים רבים דווח על תסמינים במערכת העיכול כמו כאבי בטן, שלשולים והקאות, ללא חום

זמן צפייה: 03:24

אגון הבריאות העולמי דיווח הלילה (ראשון) כי לפחות 169 מקרים של דלקת כבד חריפה בילדים בגילאי חודש עד 16 זוהו בהתפרצות הכוללת כעת 11 מדינות. בין המקרים, לפחות ילד אחד מת ו-17 ילדים נזקקו להשתלת כבד.

"עדיין לא ברור אם חלה עלייה במקרי הפטיטיס, או עלייה במודעות למקרי הפטיטיס המתרחשים בקצב הצפוי אך אינם מזוהים", אמר ארגון הבריאות העולמי בהצהרה. "בעוד שאדנו-ווירוס הוא השערה אפשרית, החקירות נמשכות לאיתור הגורם הסיבתי".

התסמונת הקלינית שזוהתה על פי ארגון הבריאות העולמי היא "הפטיטיס חריף (דלקת כבד) עם אנזימי כבד מוגברים בצורה ניכרת". מקרים רבים דיווחו על תסמינים במערכת העיכול כגון כאבי בטן, שלשולים והקאות, ולרוב המקרים שדווחו לא היה חום, אמר ארגון הבריאות העולמי, והנגיפים הנפוצים הגורמים לדלקת כבד נגיפית חריפה - כגון נגיפי הפטיטיס A, B, C, D ו-E - לא זוהו באף אחד מהמקרים הללו.

כזכור, בשבוע שעבר משרד הבריאות דיווח כי ייתכן ש-12 ילדים שאושפזו בחודשים האחרונים וסובלים מדלקת הכבד המסתורית שמתפשטת בבריטניה ובמדינות נוספות. בתי החולים שערי צדק בירושלים ושניידר בפתח תקווה דיווחו על המקרים וכעת הם בבדיקות, כאשר 2 ילדים נזקקו להשתלת כבד לאחר שהגיעו במצב חמור לבית החולים.

מבית החולים נמסר כי לא מדובר בהיקף חריג של מקרי תחלואת כבד, עם זאת בעקבות הדרישה של משרד הבריאות לניטור המקרים בית החולים דיווח עליהם. כמו כן, מעתה מקרים חשודים של תחלואת כבד יועברו למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות על מנת לשלול הימצאות של וירוס לא מוכר.