"עובדת בפייזר": מתקפה על אלרעי פרייס בדיון ועדת הבריאות

בדיון על חיסוני הילדים עלתה מכחישת קורונה בזום וטענה שראש שירותי בריאות הציבור לא אובייקטיבית. יו"ר הוועדה סילמן הגיבה: "לא אאפשר להכפיש עובדי ציבור, יש גבול לכל תעלול"

זמן צפייה: 02:10

בוועדת הבריאות של הכנסת דנים היום (שלישי) במתן חיסון נגד קורונה לילדים, ובתחילתו סקרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס את תחלואת הילדים בישראל: 206 ילדים הגיעו למצב קריטי לאחר שנדבקו בנגיף, 11 נפטרו - כולם עם מחלות רקע. 277 מקרים של תופעת ה-PIMS דווחו, שני ילדים נפטרו לאחר שלקו בדלקת רב מערכתית בעקבות תסמונת הפוסט-קורונה.

יו"ר הוועדה עידית סילמן אמרה: "גם כשמתחילים לחסן לוקח חמישה שבועות להגיע למוגנות. מדובר בתקופת זמן שהובילה אותנו בגל האחרון מ-600 ל-6,000 מאומתים ביום, כך שגם אם אנחנו מחסנים תוך כדי גל עדיין ייקח זמן עד להגנה מלאה. מקדם ההדבקה של הנגיף הראשוני הגיע עד כדי 2.3 , של הדלתא כבר הגיע ל-5.8 - מקדמי ההדבקה גדלים מווריאנט אחד לאחר וגם את זה יש לקחת בחשבון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יום משמעותי במשפט נתניהו: ניר חפץ מתחיל את עדותו

פרשה 512 הגיעה להכרעה: יצחק אברג'יל הורשע בניהול ארגון פשע

רוסיה שיגרה טיל נגד לווינים, ארה"ב גינתה: "לא נסבול את חוסר האחריות"

עידית סילמן בוועדת הבריאות
עידית סילמן בוועדת הבריאות | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"המטרה שלנו היא להראות את הנתונים בצורה הכי שקופה וגלויה לציבור ההורים", אמרה אלרעי-פרייס, "כדי להגיד - אלה הסיכונים מהמחלה ואלה הסיכונים מהחיסון, ועכשיו כל הורה צריך לעשות את הבחירה שלו. יש קושי עם המחשבה שהמחלה הזאת היא לא מחלה משמעותית והיא לא מחלה של ילדים. זה לא נכון".

הדיון על חיסוני הילדים בוועדת הבריאות
הדיון על חיסוני הילדים בוועדת הבריאות | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"הראנו נתונים, ילדים חולים, יכולים לחלות קשה ולחלות בתופעות אחר כך", הוסיפה אלרעי פרייס, "1 ל-3,000 ילדים בישראל שחלו יהיה להם PIMS. בסוף ההורה יצטרך לקבל את ההחלטה שלו. בישראל אין שום ניסיון לכפות חיסונים. יש מדינות שבהן התו הירוק תקף למחוסנים בלבד. אצלנו תמיד יש אפשרות להציג בדיקה. אנחנו לא רוצים שאנשים יתחסנו בתוך הכרח".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2111161221' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='אחת המשתתפות בדיון תוקפת את אלרעי פרייס' poster='' kid='1_m5t6wf7f' duration='128']

במהלך הדיון עלתה בזום משתתפת בשם ולנטינה נלין, וטענה כי גורמים רבים, בהם רופאים ומדענים, רצו להשתתף בדיון וסורבו. עוד היא טענה כי "ד"ר שרון אלרעי פרייס היא לא אובייקטיבית, היא עובדת של חברת פייזר שמייצרת את החיסונים".

בתגובה לדבריה אמרה יו"ר הוועדה סילמן: "לא אאפשר להכפיש או להביא האשמות חסרות בסיס כלפי עובדי ציבור והנהלת הוועדה. אין פה עניינים פוליטיים. זו ועדה שנועדה להגן על בריאות הציבור. הזמנו לכאן את הצט"ם, את ד"ר שרון אלרעי פרייס וגורמים שונים ומגוונים, יהיו כאן עוד דיונים ארוכים וכולם ישמעו. אני לא מוכנה לשמוע את הדברים האלה. לא אתן לומר שד"ר שרון אלרעי פרייס עובדת אצל פייזר. יש גבול לכל תעלול".

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב לאירוע בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הבא שיפיץ בדיות ותאוריות קונספירציה הזויות על ד"ר אלרעי פרייס, או על כל אחד מאנשי המקצוע במשרדי, ימצא אותנו פועלים נגדו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו. מספיק. האנשים האלו נותנים את הנשמה לשמור על הבריאות של כולנו. חפשו מקום אחר לשקרים שלכם, או אולי - תתחילו ללמוד את העובדות".