קרניות האחים שנרצחו בפיגוע הושתלו ב-4 מטופלים: "משפחה חזקה"

מיד לאחר פיגוע הירי בחווארה, בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב, משפחתם החליטה לתרום את קרניות עיניהם, ומביה"ח בילינסון נמסר כי הקרניות הושתלו בעיניהם של ארבעה מטופלים. "העיניים הטובות והיפות של הלל ויגל ימשיכו להאיר את העולם שלנו דרך שליחים יקרים וזה ממלא אותנו בסיפוק שגם אחרי מותם זכו לעשות טוב לאחרים"

זמן צפייה: 02:45

מיד לאחר הפיגוע בחווארה, בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב, משפחתם החליטה לתרום את קרניות עיניהם, והבוקר (רביעי) נמסר מבית החולים בילינסון בפתח תקווה כי הקרניות הושתלו בעיניהם של ארבעה מטופלים.

מהוריהם של האחים, אסתי ושלום יניב, נמסר: "התרגשנו הבוקר לקבל את ההודעה על השתלת קרניות העיניים של הלל ויגל. אנו מאחלים לנתרמים לראות את העולם מתוך טוב ושמחה, כמו שראו אותו הלל ויגל המתוקים שלנו. העיניים הטובות והיפות של הלל ויגל ימשיכו להאיר את העולם שלנו דרך שליחים יקרים וזה ממלא אותנו בסיפוק שגם אחרי מותם זכו לעשות טוב לאחרים".

אחת המטופלות, ציונה זלצברג בת ה-68 ממגדל העמק, סיפרה: "אני כל כך מתרגשת, לא הייתי מתארת לעצמי. איזו משפחה חזקה, אני כל כך מחכה לפגוש אותם כבר. רק לחבק אותם".  מטופל נוסף שקיבל חזרה את מאור עיניו בזכות ההשתלה הוא רון כרמלי (66): "כשקרה המקרה הנורא הזה, הסתכלתי בטלוויזיה וראיתי את העיניים היפות שלהם, הכחולות הגדולות. לא דמיינתי את זה אפילו בחלומות הכי גדולים שלי, שאזכה לחזור לראות בזכותם. אני כל כך מעריך אותם ואת המעשה האצילי הזה".

פרופ' אירית בכר עם ציונה זלצברג, אחת המטופלים שבעיניהם הושתלו הקרניות של הלל ויגל יניב
פרופ' אירית בכר עם ציונה זלצברג, אחת המטופלים שבעיניהם הושתלו הקרניות של הלל ויגל יניב | צילום: דוברות בילינסון

פרופ' אירית בכר, מנהלת מערך העיניים בבילינסון, אמרה: "השתלת קרניות היא מבצע רפואי שמפגיש בין עולם של שכול ואובדן מחד לבין הצלת ראיה והתרגשות של המושתלים מאידך. זהו אחד מהרגעים שמשרים בכולנו תחושה של אחדות, רעות, נתינה ללא תנאי. השתלתי מאות קרניות במהלך שנות עבודתי אך ההשתלות הללו היו מרגשות עבורי מאוד. ההחלטה האצילית של המשפחה ברגע של טרגדיית חייהם, מרגשת מאין כמוה".

"מאז הטרגדיה, בשבוע האחרון ביצענו ארבעה ניתוחים להשתלת קרניות עבור מטופלים שממתינים להשתלת הקרנית למעלה משנה", הוסיפה פרופ' בכר, "בזכות תרומה זו יכולנו להחזיר מאור עיניים לכל ארבעת המטופלים. המושתלים יוכלו לראות באופן מיטבי כחודש לאחר הניתוח".

ציונה זלצברג, אחת המטופלים שבעיניהם הושתלו הקרניות של הלל ויגל יניב
ציונה זלצברג, אחת המטופלים שבעיניהם הושתלו הקרניות של הלל ויגל יניב | צילום: דוברות בילינסון

פרופ' אירית בכר עם רון כרמלי, אחת המטופלים שבעיניהם הושתלו הקרניות של הלל ויגל יניב
פרופ' אירית בכר עם רון כרמלי, אחת המטופלים שבעיניהם הושתלו הקרניות של הלל ויגל יניב | צילום: דוברות בילינסון

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, אמרה: "כשהתקשרתי לתמי פינק המתאמת בביה"ח היא כבר חיכתה למשפחה. כמה קשה לפנות למשפחה לבקש תרומת איברים מהורים שאבדו את ילדם, וכמה מורכב לעשות זאת כאשר מדובר באבדן של שני ילדים. זה מצב נדיר וקשה במיוחד. בשיחה מאוחרת עם תמי, לדבר על הקושי שלה היא אמרה 'זו משפחה מאלפת. מהמשפחות המיוחדות. מלכי הארץ, הכי יפים שאנחנו מכירים'.   נראה לי שכל עם ישראל הבין את זה בראיונות שנעשו בהמשך עם משפחת יניב".

זירת פיגוע הירי בחווארה
זירת פיגוע הירי בחווארה | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

אתמול חוסל המחבל שרצח את האחים יניב בחווארה, פעיל החמאס עבד אל-פתאח כרושה, כאשר כוחות גדולים של צה"ל, ימ"מ ושב"כ נכנסו למחנה הפליטים ג'נין, ובמקום התפתחו חילופי אש שבמהלכם נהרגו שישה מחבלים.

הוריהם של הלל ויגל עודכנו על חיסול המחבל ומסרו: "בתוך יום הפורים קיבלנו את ההודעה על חיסולו של המחבל הנתעב. אנו מודים לכוחות הביטחון שעשו לילות כימים למצות איתו את הדין. אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר. נמשיך לזכור את הלל ויגל כשמחים, כטובים וכאהובים. אנחנו מרגישים למרות הקושי, את הקב"ה לידנו, מוביל אותנו ואנו מודים שביום הפורים, האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל".