בנט שוקל: תו ירוק לקניונים ונתב"ג וביטול הכיתה הירוקה לעידוד התחסנות

לאחר הערכת המצב בנושא התפשטות הווריאנט החדש, במהלכה בחנו הטלת הגבלות על מי שבחר שלא להתחסן, בישיבה הבאה צפויות לעלות בין היתר ההצעות לבטל את 'הכיתה הירוקה' לגילאים ברי חיסון והחלת תו ירוק לנתב"ג

זמן צפייה: 03:18

בהמשך לדיון שהתקיים מוקדם יותר היום (חמישי) על זן האומיקרון, במהלכו בחנו הטלת הגבלות על מי שבחר שלא להתחסן, ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל להעלות מספר הצעות חדשות, בין היתר הטלת תו ירוק בקניונים ובנתב"ג, הארכת ההגבלות על נתב"ג בשבוע נוסף וביטול מתווה 'הכיתה הירוקה' לגילים ברי חיסון.

בין המקומות בהם מופעל התו הירוק: אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו וקאנטרי קלאב למעט בריכה המצויה בו, בתי תפילה מעל ל-50 איש, אולמות וגני אירועים, פסטיבלים, אזור הישיבה בחלל סגור של מסעדות, ברים חדרי אוכל ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, אטרקציות ופארקי שעשועים המצויים במבנה, אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנשיא מתכנן: חנינה מקלה בעבירות צריכת סמים קלים

סוף לפרשה: הפרקליטות לא תערער על עונשו של אריה שיף

האם תחרות מיס יוניברס באילת מביאה כבוד למדינת ישראל?

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כאמור, מספר שרים מתחו היום ביקורת חריפה על החלטת רה"מ בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ לבחון הטלת הגבלות על לא מחוסנים. כמה חברי ממשלה כינו את ההצעה "קיצונית והזויה", ואחרים הסבירו כי "יש דרכים פחות קיצוניות לעודד התחסנות כמו הוספת בדיקות בתמורה לביטול בידוד למחוסנים השבים מחו"ל".

כמו כן, בנט והורוביץ החליטו בתום דיון והערכת מצב על התפשטות וריאנט האומיקרון כי יש לבחון הגבלות על ציבור הלא מחוסנים בישראל. כמו כן, הוחלט על הגברת האכיפה בעניין התו הירוק באמצעות ברקוד, בדגש על מתן דו"חות באופן מיידי וללא התראות, למפרים את הכללים. במקביל נקבע כי המשרד לביטחון פנים יוביל את ההיערכות בנושא מול המשטרה. באשר לנושא ההגבלות בנתב"ג, נקבע כי יתקיים דיון נוסף בהמשך היום.

קורונה, משטרה, ישראל, קניון, שוטרים, תקנות, סגר, תו ירוק
שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה בקניון | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה התגלו בישראל 651 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, כאשר אחוז החיוביים עומד על 0.69%, זאת מתוך כמעט 95 אלף בדיקות לגילוי נגיף הקורונה שנערכו אתמול בישראל. בנוסף, 96 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 62 במצב קריטי ו-54 מונשמים. מספר הנפטרים כתוצאה מסיבוכי המחלה עומד על 8,210 מאז תחילת המגפה.