אלרעי-פרייס: הנתונים ולא הממשלה החליטו על התו הירוק והבוסטר

בצל הביקורת של רה"מ, ראש שירותי בריאות הציבור השיבה: "אין עוררין על המקצועיות והמסירות של עובדי המשרד" • וועדת החוקה אישרה התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ומקומות הבילוי

זמן צפייה: 03:35

מחזירה ביקורת לממשלה: אחרי המתקפה נגדה ונגד בכירי משרד הבריאות מצידו של ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס מתחה היום (רביעי) ביקורת במרומז בדיון בוועדת החוקה של הכנסת על תו ירוק במקומות עבודה את דברי בנט ואמרה: "לא הממשלה החליטה על התו הירוק ומתן הבוסטר, אלא הנתונים". כמו כן, הוסיפה כי מקומות העבודה בישראל אחראים ל-20% מכלל ההדבקות בנגיף הקורונה.

בתוך כך, ועדת החוקה אישרה את תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום הפנאי. לפי התקנות, יידרשו העובדים במקומות אלו להציג תו ירוק קבוע או להיבדק בבדיקה מהירה פעמיים בשבוע על חשבון העובד.

בין גורמי הסיכון שגורמים להדבקות מרובות במקומות העבודה - ריבוי מגעים בין עובדים, אוורור מופחת בחללים הסגורים, אזורי אכילה משותפים, מקומות עבודה עם צוות מתחלף על עמדות עבודה משותפות וכם הסעות משותפות. לפי משרד הבריאות: "הפעלת מקומות עבודה לפי התו הירוק מייצרים רמת הגנה גבוהה עבור העובדים עצמם ועבור האוכלוסייה הנמצאת בסביבתם וכך גם ללקוחותיהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שהורשע בעבירות מין: השחקן משה איבגי נכנס לכלא

הסתיימה חקירת הבריחה מהכלא: 5 אסירים נוספים סייעו למחבלים

מחקר בארה"ב: לגליזציה של מריחואנה לא הביאה לעלייה בצריכת הסם

תו ירוק
תו ירוק | צילום: חדשות 13

במקביל, התייחסה אלרעי פרייס למתקפה על עובדי מערכת הבריאות מצד ראש הממשלה ולאי ההסכמות בין המשרד לבנט: "האמירה של הוועדה על המקצועיות והתמיכה במשרד הבריאות חשובה מאוד. אנשים במשרד עובדים במקצועיות ובמסירות וחשוב שהוועדה בכנסת, בין אם מסכימים להמלצות או לא - עומדת ואומרת שאין ערעור על המקצועיות, היסודיות והמסירות של עובדי משרד הבריאות".

לפי הנתונים שהציגה ראש שירותי בריאות הציבור, הוחלט לתת את מנת החיסון השלישית עקב ירידה במוגנות מפני הידבקות בנגיף ולתחלואה קשה ממנו. בנוסף, התייחסה אלרעי-פרייס לקשר בין התו הירוק ורמת ההתחסנות: "המטרה של התו הירוק היא לא לכפות חיסונים או לעודד אותם, אלא מטרתו להפחית את התחלואה".

כזכור, בתדרוך שערך בנט לכתבים על רקע קריאות מצד אנשי מערכת הבריאות להטיל מגבלות התקהלות, ראש הממשלה ענה לביקורתיהם ואמר כי "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה".

ראש הממשלה בנט בנאומו באו''ם
ראש הממשלה בנט בנאומו באו''ם | צילום: אבי אוחיון /לע''מ

"המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי", המשיך ראש הממשלה. "הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו, חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת. אני לא מקבל את הגישה של 'למי אכפת' לגבי הכסף והפרנסה. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו. אם מנתחים מוקדי תחלואה - זו מגפת המגזרים והלא מחוסנים. מה הקשר בין לסגור הופעה עם תו ירוק להתפרצות ברמת הגולן - אני נגד סגירות רוחביות".