מה קורה לגוף במקרה של בליעת מסיר שומנים - ומה אפשר לעשות?

לאחר התקרית בארומה שבה גבר בלע חומר סיר שומנים, חשוב לדעת כי חומרים כימיים להסרת שומנים נמצאים בשימוש נרחב, כולל במטבח הביתי. בליעתו עלולה לגרום לכוויות ברקמות איתן החומר מגיע במגע - השפתיים, הפה ואפילו הלשון. במקרה של בליעה יש להתפנות בדחיפות למיון ולא לנסות להקיא את החומר

זמן צפייה: 02:02

בעקבות המקרה שבו נפגע אתמול (ראשון) גבר מבליעת חומר מסיר שומנים בסניף של ארומה, חשוב לדעת מה כדאי ולא כדאי לעשות במקרה של בליעת חומר מסוכן. בליעה ואפילו שאיפה של חומר מסוג זה עלולים לגרום לתגובה חריפה עד כדי כוויות.

ראשית, חומרים כימיים להמסת שומנים קיימים במקומות רבים, כולל במטבח הביתי שלנו. החומר הפעיל העיקרי בהם מבוסס על אשלגן קאוסטי, שהוא מאוד בסיסי. החומר עלול לגרום, כאמור, לכוויות בכל רקמה שאיתה הוא בא במגע - החל מהשפתיים, דרך הלשון, הלוע ומערכת העיכול עד כדי פגיעה שגורמת לניקוב צינור העיכול וזיהומים מסכני חיים.

מידת הנזק תלויה בכמות החומר וכן במהירות ואופן התגובה. הדבר הכי חשוב במקרה של בליעה בטעות  - לא לנסות להקיא כי אז נגרם נזק גם בבליעה וגם בהקאה. במקום זאת, יש לשתות מים כדי למהול כמה שיותר את החומר בגוף ולפנות לחדר המיון בדחיפות.

הגבר המאושפז, כבן 50, מורדם ומונשם כדי למנוע חסימה של נתיב האוויר. מצבו מוגדר יציב כרגע. מחר יהיה ניתן לדעת אם יש נזק נרחב יותר לדרכי העיכול. הוא מאושפז במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא לאחר ששתה משקה שעל פי החשד הכיל מסיר שומנים בסניף ארומה בקניון "רננים" שברעננה.

בן ה-50 הגיע עם כוס המשקה למיון בבית החולים כשהוא סובל ממצוקת בליעה ומבריבות בחלל הפה. בהמשך לכך, בבדיקת מעבדה שנערכה בבית החולים התגלה חומר בסיס חזק המאפיין ממיסי שומן. בהמשך לכך, המשטרה פתחה בחקירה בגין רשלנות.