בן 50 מורדם ומונשם לאחר ששתה מסיר שומנים בסניף ארומה במרכז

הגבר הובהל למיון במרכז הרפואי מאיר, כשבידו כוס השתייה שעל פי החשד הכילה מסיר שומנים. בן ה-50 סובל ממצוקת בליעה ומצריבות בחלל הפה. בהמשך לכך, מבדיקת מעבדה שבוצעה בביה"ח נמצא חומר בסיס חזק המאפיין ממיסי שומן

זמן צפייה: 02:02

גבר כבן 50 מאושפז במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא כשהוא מורדם ומונשם לאחר ששתה אתמול (ראשון) משקה שעל פי החשד הכיל מסיר שומנים בסניף "ארומה" בקניון רננים שברעננה. הגבר הגיע עם כוס המשקה למיון בבית החולים כשהוא סובל ממצוקת בליעה. בבדיקת מעבדה שנערכה בבית החולים התגלה חומר בסיס חזק המאפיין ממיסי שומן. המשטרה פתחה בחקירה בגין רשלנות.

לפי הפרטים הידועים עד כה, האירוע התרחש בזמן שאחד הצוותים ניקה תנור, כאשר אחד העובדים מזג את ממיס השומנים בכוס חד פעמית ממותגת של הרשת - בניגוד לנהלים. לאחר מכן, הזמין הגבר כוס תה, וקיבל את המשקה בתוך הכוס החד פעמית שמכילה את ממיס השומנים. מיד לאחר שתיית המשקה, הגבר הקיא ופונה באמבונלס לבית החולים בכפר סבא.

ד"ר קובי מצגר, רופא במלר"ד מרכז רפואי מאיר, מסר: "המטופל הגיע בהכרה אולם עם קשיים הבליעה, תחושת צריבה מהפה עד לאזור החזה, נפיחות בשפתיים והקאות. מיד כשהבנו כי לא מדובר בתגובה אלרגית אלא בתגובה לחשיפה כימית הזעקנו באופן מיידי צוות אף אוזן גרון. הצוות אבחן כי קיימת חסימה בנתיב האוויר והוא נלקח באופן מיידי לחדר ניתוח על ידי רופאים מרדימים לצורך אבטחת נתיב האוויר וביצוע הרדמה והנשמה".

ד"ר עבדת מאי, מומחית בהרדמה וטיפול נמרץ במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, אמרה: "המטופל עדיין מורדם ומונשם אך הוא יציב ואנו עדיין בוחנים האם נגרם נזק למערכת העיכול או לדרכי הנשימה עליונות. במצבים בהם אנשים בולעים חפצים או נוזלים העלולים לגרום לנזק ולחסום את נתיב האוויר בבת אחת אנו מבצעים באופן מיידי פעולת הנשמה מניעתית על מנת להפחית את הסכנה לחייהם".

תגובת ארומה ישראל: "הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה והרצינות. מבדיקתנו עד כה נראה כי מדובר בכוס שהכילה חומר ניקוי- מסיר שומנים שקוף, אשר אחד העובדים השתמש בה בטעות, להכנת משקה שהוגש ללקוח. אנו מתנצלים בפני הלקוח מעומק ליבנו על המקרה החמור, מאחלים להחלמתו המהירה ופועלים על מנת לחדד ולשפר את הנהלים בשימוש בחומרי ניקוי בסניף הנדון ובכל סניפי הרשת, ולמנוע מקרים כאלה בעתיד".