יממה שנייה ברציפות: כ-3,000 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

משרד הבריאות עדכן את מספר הנדבקים שקורונה - שנותר גבוה. מקדם ההדבקה ממשיך לטפס ועומד כעת על 1.53 - הנתון הגבוה ביותר מזה חצי שנה. עם זאת, אחוז הבדיקות החיוביות נמוך יחסית - 2.5% בלבד

זמן צפייה: 01:57

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 2,967 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-140 אלף בדיקות מהן 2.5% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-17,260, בהם 88 במצב קשה ומתוכם 39 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-8,243. בשבעת הימים האחרונים אובחנו כ-13 אלף ישראלים כחיוביים לנגיף. מקדם ההדבקה עומד על 1.53 - הנתון הגבוה ביותר מזה חצי שנה.

בתוך כך, בעקבות העלייה בתחלואה, במשרד הבריאות ויתרו בתחלואה מוותרים על חקירות אפדימיולוגיות בבתי הספר. כעת, קודם ייחקרו בני 70 ומעלה ועובדי ודיירי מוסדות הגיל השלישי, לאחר מכן לא מחוסנים בני 50-69. יתר המאומתים בני 18-60 ייחקרו באמצעות מערכת ממוחשבת. מאומתים בגיל מוסדות החינוך לא ייחקרו ורק תישלח להם הודעה.

הלילה אישר קבינט הקורונה במשאל טלפוני את השינויים במתווה החינוך, שנעשו לאחר שוועדת החינוך אישרה את המתווה הקודם לתקופה מוגבלת בלבד ודרשה שינויים. הוועדה תתכנס במהלך הבוקר ותדון בשינויים שנעשו. אם יאושר המתווה הוא ייכנס לתוקף החל ממחר.

לפי המתווה, בבתי הספר היסודיים בערים אדומות בלבד, אם התגלה תמיד מאומת לנגיף בכיתה יעברו תלמידי הכיתה למתכונת "צמצום מגעים", במסגרתה ילמדו בלמידה מקוונת או באוויר הפתוח. עם זאת, ההנחיה לגבי כיתות א'-ד' היא כי יש לעשות כך "ככל הניתן". שינויים במתווה החינוך בבתי הספר העל-יסודיים יובאו לוועדה בתחילת שבוע הבא.