בנט הציג את המתווה להפסקת בידודי הילדים: "נדרשת אחריות של ההורים"

לאחר ההודעה על ביטול הבידודים לילדי הגנים ובתי הספר, רה"מ נשא הצהרה שבה קרא להורים לבצע את הבדיקות לילדים באופן עקבי ובצורה נכונה. "לקחנו אחריות - עוד קצת סבלנות ונעבור גם את זה". בנוסף בקבינט גוברים הקולות הקוראים לבטל את התו הירוק

זמן צפייה: 08:37

הקורונה בבתי הספר: ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון מסרו הערב (חמישי) בהצהרה לתקשורת כי יבוטלו הבידודים לילדים. ראש הממשלה: "ילדי ישראל יחזרו ללמוד באופן רציף. המהלך הזה דורש אחריות אישית של ההורים להקפיד ולבצע את הבדיקות כמו שצריך ולא לשלוח ילד חיובי לבית ספר. חיכינו לראות מה קורה במקומות אחרים בעולם. רצינו לוודא שאנחנו על קרקע בטוחה מבחינת סיכוני האומיקרון לילדים. לקחנו אחריות - עוד קצת סבלנות ונעבור גם את זה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-before-the-news-clips-part-2001221951' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת ראש הממשלה' poster='' kid='1_ing171ng' duration='757']

ההחלטה התקבלה מוקדם יותר היום, במסגרתה יבוטלו הבידודים במערכת החינוך כולה. התלמידים בבתי הספר ובגנים יערכו בדיקות מהירות בבית פעמיים בשבוע, בימים ראשון ורביעי - ויגיעו עם אישור מההורים.

בתוך כך, בקבינט הקורונה גוברים לאחרונה הקולות שמדברים על ביטול הבידוד גם למבוגרים לא מחוסנים שנחשפו למאומת - בתנאי שהם לא חיוביים בעצמם לנגיף. בנוסף, יוזמה שצוברת תאוצה בקבינט היא ביטול התו הירוק - בעיקר מאז מאז ששר האוצר אביגדור ליברמן הביע בה תמיכה.

כמו כן, משרד הבריאות עדכן הערב כי אתמול אובחנו כ-65 אלף נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-35 אלף בדיקות, מהן 18.3% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-409,817, מתוכם 593 מצב קשה ובהם 112 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-8,369. בנוסף, כ-200 אלף ישראלים שוהים בבידוד, אחרי שנחשפו למאומת.

עם זאת, יש עדיין פער משמעותי בתחלואה, בעיקר בקרב ילדים בין מחוסנים ללא מחוסנים - כך עולה ממחקר חדש. ילדים בני 11-5 שלא קיבלו חיסון נדבקו בשיעור של 260 נדבקים ל-100 אלף איש ואילו ילדים שחוסנו במנה ראשונה ושנייה בשיעור של 130 ל-100 אלף איש.

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

בקרב גילי 15-12 ניתן לראות הבדלים רבים. ילדים לא מחסונים נדבקו בשיעור של 320 ל-100 אלף איש, מחוסנים בשתי מנות שעברו 5 חודשים או יותר מאז החיסון שלהם בשיעור של 280 ל-100 אלף, מחוסנם בשתי מנות עד חודשיים מהחיסון בשיעור של 120 ל-100 אלף, והמחוסנים בבוסטר, עד חודשיים לאחר החיסון - 80 נדבקים ל-100 אלף איש.

בישיבת השרים, אמר הורוביץ כי "כל עוד הילד הוא שלילי ואין לו סימפטומים אין סיבה שיישב בבית. הרעיון הוא לעשות בדיקה אחת פעם בשבוע כללית, ושיגיעו עם אישור שעשו את הבדיקה. במקרה של חשיפה למאומת התלמידים האחרים יצטרכו לעשות כמה בדיקות, ואם הם שליליים הם יוכלו להמשיך ללמוד".

אתמול פורסם בחדשות 13 כי במשרד הבריאות בחנו בימים האחרונים דרכים להקל על המערכת. לפני קבלת ההחלטה חיכו במשרד לנתונים מהעולם לגבי שיעור הנדבקים בתסמונת הדלקתית הרב מערכתית "Pims", שתוקפת לרוב ילדים מעל גיל 6, כשלושה שבועות אחרי שנדבקו בקורונה. עם זאת, החלטה התקבלה ללא הנתונים.