בנט, הורוביץ ושאשא ביטון סיכמו: הבידודים לילדים יופסקו בשבוע הבא

לאחר ביקורת רבה ובחינת הנושא במשרד הבריאות, הוחלט לבטל את תקופת הבידוד לילדי הגנים ובתי הספר החל מיום חמישי הבא. על פי המתווה, הילדים ייבדקו באנטיגן ביתי פעמיים בשבוע ויצטרכו להגיע עם אישור הורים. בוחנים כעת דרך שבה יחולקו הערכות

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון החליטו היום (חמישי) על מתווה חדש למערכת החינוך, שבמסגרתו יבוטלו הבידודים במערכת החינוך כולה. התלמידים בבתי הספר ובגנים יערכו בדיקות מהירות בבית פעמיים בשבוע, בימים ראשון ורביעי - ויגיעו עם אישור מההורים.

בישיבת השרים, אמר הורוביץ כי "כל עוד הילד הוא שלילי ואין לו סימפטומים אין סיבה שיישב בבית. הרעיון הוא לעשות בדיקה אחת פעם בשבוע כללית, ושיגיעו עם אישור שעשו את הבדיקה. במקרה של חשיפה למאומת התלמידים האחרים יצטרכו לעשות כמה בדיקות, ואם הם שליליים הם יוכלו להמשיך ללמוד".

ד''ר יפעת שאשא-ביטון
ד''ר יפעת שאשא-ביטון

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, הציע כי במקרה של מאומת בכיתה התלמידים שאינם מחוסנים יעשו בדיקות כל יום במשך ארבעה ימים ברצף. שרת החינוך התנגדה: "אנחנו הופכים את הפשוט למורכב. אנחנו מכניסים את עצמנו למערובלת". ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס הציעה לדחות את ההחלטה בשבוע על מנת לראות מה יהיה מצב התחלואה, ושרת החינוך טענה כי הנזק באי-החלטה הוא גדול יותר.

אתמול פורסם בחדשות 13 כי במשרד הבריאות בחנו בימים האחרונים דרכים להקל על המערכת. לפני קבלת ההחלטה חיכו במשרד לנתונים מהעולם לגבי שיעור הנדבקים בתסמונת הדלקתית הרב מערכתית "Pims", שתוקפת לרוב ילדים מעל גיל 6, כשלושה שבועות אחרי שנדבקו בקורונה. עם זאת, החלטה התקבלה ללא הנתונים.