חשד: בן 37 זייף בדיקות דם כדי להשיג תו ירוק לילדים

יחידת ההונאה של משטרת תל אביב עצרה חשוד, ששלח בדיקות דם של מבוגרים שהחלימו מהנגיף - על מנת להנפיק תו ירוק לילדים. הבדיקות נשלחו על שם הילדים שמהם נלקחה בדיקה מהאצבע - שכלל אינה תקפה לצורך זה

בדיקת קורונה. אילוסטרציה
בדיקת קורונה. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

הונאת בדיקות הקורונה: תושב בת ים בן 37 נעצר אתמול (שלישי) על ידי יחידת ההונאה של משטרת תל אביב, בחשד שהשתמש בבדיקות סרולוגיות של מחלימים - כדי להפיק תו ירוק לילדים שכביכול בדק.

על פי החשד, הבחור הציע שירות של בדיקות קורונה סרולוגיות לילדים באמצעות דקירת אצבע, במסגרת ביקורי בית שעשה לאזרחים. במסגרת הבדיקה, נהג לשלוח דם של בגירים למעבדה בבית-חולים במרכז הארץ תחת שמם של הילדים ש"בדק".

את הבדיקות עצמן, החשוד הציע להורים בעלות של מאות שקלים, באמצעות שיטת דגימה שאינה מהימנה לגילוי נוגדני קורונה (דקירת אצבע). בנוסף, הבחור על פי החשד כלל לא דיווח להורים כי מדובר בתוצאות בדיקה מזוייפות, שאינן שייכות לילדיהם.

החקירה בנושא נפתחה לאחר קבלת תלונה ממשרד הבריאות, לפיה במעבדה של בית-החולים עלה חשד כי במרכיבי הדם של חלק מבדיקות הילדים - מופיעים רכיבים המעידים על דם של בגיר. במהלך חקירה סמויה עלה כי החשוד, ששמו הופץ בקרב קבוצות הורים כמי שמבצע בדיקות ילדים ללא שאיבת דם ממזרק - הוזמן לדגום ילדים באזור תל אביב בזמן ההונאה.