מהיום: מבצע אכיפה משמעותי של התו הירוק ועטיית המסיכה במרחב הציבורי

הקנס למפרי ההנחיות יגיע עד ל-1,000 שקלים - ללא מתן אזהרה מוקדמת. ניידות חיסונים יוצבו ב-40 בתי ספר ב-7 יישובים שונים במטרה להגביר את קצב ההתחסנות. נחמן אש: "סגר רק על הלא-מחוסנים - לא בהכרח החלטה אפידמיולוגית"

זמן צפייה: 03:40

המאבק בזן האומיקרון: ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה אמש (שבת) לפתוח החל היום במבצע אכיפה משמעותי בדגש על התו הירוק ועטיית מסיכה במרחב הציבורי, כאשר הקנס למפרים עלול להגיע ל-1,000 שקלים ללא אזהרה כמקובל, כלומר אנשים ישלמו לא רק במקרה של הפרה חוזרת, אלא מיד עם ביצוע העבירה הראשונה.

כמו כן, החל מהיום יוצבו ניידות חיסונים ב-40 בתי ספר ב-7 יישובים שונים במטרה להגביר את קצב ההתחסנות, גם על ידי מתן תמריצים כפסיים לרשויות המקומיות. בנוסף, מומחי משרד הבריאות ימליצו לראש הממשלה נפתלי בנט להגדיר את כל מדינות אירופה כאדומות, כך שמי שיטוס יצטרך אליהן להיות בבידוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המטייל הישראלי שחולץ בארגנטינה: "הבנתי שאם אני מתעלף – אני נופל ומת"

אלוף עולם ישראלי בטאקוונדו פראלימפי: "אני האדם הכי מאושר שיש"

שייח' ג'ראח: מי התושבים שמאחורי המחלוקת המדממת?

קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה
קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה | צילום: רויטרס

בתוך כך, בנט קיבל במהלך השבת עדכונים מטעם מומחי משרד הבריאות, שהזהירו מפני מיליון חולי זן אומיקרון בבריטניה בתוך שבועיים עד שלושה שבועות - דבר שעלול לנבא התפרצות משמעותית של המגיפה שעלולה להגיע משם לכל מדינה מערבית אחרת, כולל ישראל.

ברקע הדברים, גורמים במערכת הבריאות שוקלים להמליץ על החזרת ההגבלות על ההתקהלויות בשטחים הסגורים. במקביל, בנט דורש להעלות את קצב המתחסנים היומי ב-50 עד 80 אלף בני אדם. מנגד, סגירת נתב"ג ללא מחוסנים בטיסות היוצאות לא עומדת כרגע על הפרק, כאשר נמשכים הדיונים על הגבלת הלא מחוסנים בכניסה לקניונים.

בהמשך לכך, ראש הממשלה בנט אמר הערב בכינוס פורום ראשי הקואלציה כי "אנחנו במצב יותר טוב ממדינות העולם מפני שנקטנו בצעדים מהירים ונחרצים. אנחנו חייבים לפעול כדי לעצור את התפשטות המחלה ולמנוע מצב של אובדן שליטה על התחלואה במדינת ישראל. זה דורש פעילות נמרצת, הגברת קצב ההתחסנות באופן מיידי, ועיכוב חדירת הזן למדינת ישראל על ידי הידוק השליטה בגבולות".

בריאיון שהעניק הערב מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, הוא התייחס לדו"ח שהוגש אתמול לבנט לפיו החל הגל החמישי של הקורונה בארץ, ואמר: "האומיקרון הוא זן מאוד מדבק, אני לא יודע אם יתפתח גל חמישי בארץ. לא בטוח הולכים לשם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-2-vod-shabbat-edition-clips-part-1112212032' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_a9deemou' duration='328']

כשנשאל פרופ' אש לגבי המדינות האדומות, השיב: "אנחנו דנים בהכנסת מדינות נוספות לרשימת המדינות האדומות, אך המדיניות יכולה להשתנות מיום ליום". עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "כרגע, כל עוד המספרים של האומיקרון נמוכים אצלנו - אנחנו רוצים לקטוע את שרשראות ההדבקה ואולי לחסוך את המגבלות. נבחן את זה כל יום מחדש".

בנוגע להגבלות על הלא-מחוסנים, אמר פרופ' אש: "ההחלטות לגבי לא מחוסנים צריכים להיות מבוססים אפידמיולוגית, כאשר סגר רק על הלא-מחוסנם זו לא בהכרח החלטה אפידמיולוגית. צריך לתמרץ חיסונים אך לא בצעדים של אנטי".

מנכ''ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש
מנכ''ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

כשנשאל פרופ' אש לגבי יעילות החיסונים נגד האומיקרון, ענה: "אני יכול להבטיח שמי שהתחסן - מוגן מפני מחלה קשה. ללא חיסון התחלואה והסימפטומים קשים יותר - חד משמעית". עוד אמר באותו נושא: "יכול להיות שנקדים ב-3 חודשים את מנת הבוסטר למחוסנים במנה ה-2, אך לא פחות מזה. אנחנו נבחן גם את מתן מנת החיסון ה-4. מנה רביעית - בהתאם לנתונים".